tisdag 29 januari 2008

Rigor mortis

...kan man ha det i bara ländryggen? I så fall har jag det. Jävelryggen började grejja och hålla på under helgen eftersom jag suttit stilla och pluggat - och det under hela lördagen och söndagen. En annan sitter ju liasom inte som alla andra på en stol... jag sitter alltid i en knepig halv lotusställning där (jag vet att det låter otroligt) det ena benets knä ligger över det andra... det vill säga att jag mer eller mindre sitter med vänster fot under höger skinka medan höger fot vilar bekvämt sidan om vänster skinka, sen byter jag och gör det motsatta. Givetvis gör denna ställning att ryggen blir helt sned. Sitter man så i 12 timmar per dag, så dör ryggen, helt enkelt. Jag måste klura ut hur sjutton man sitter som folk, så att jag inte snedbelastar min smått tjusiga lekamen.



Denne man sitter i halv lotusställning, men jag drar benet mycket längre över det andra eftersom jag är överböjlig. Gissa om min rygg får form som ett 'S'? ;)





Och i morse såg jag ytterliggare uppgifter som skulle göras i de där kurserna jag går just nu. Herreminjeeee, säger jag bara. Hur fan går ett GRUPPARBETE på distans till? Varför känns det som om det är lättare att fly än illa fäkta? ;)

...sen gjorde jag det som jag lovat mig själv att inte göra idag. Jag hamnade i soffkoma i två timmar. Vaknade 21.30. Fina grajjor. Vi får se hur jag sover i natt. En riktigt tråkig bok i form av Entreprenörskapets rötter skall väl ändå fixa biffen, liasom...

...nu skall jag dock invänta M*A*S*H på tevefyraplus.

Puss, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar