måndag 4 februari 2008

Idag har vi alla rätt att vara glada!

Vad är det som gör att jag är så glad idag? Kan det vara att jag har hela skor och ett tak över huvudet? Jo, jag är glad för det, men det är inte det det handlar om. Jag pratar om ljuset... det är numera ljust när jag kör till jobbet om morgnarna och även när jag kör hem på eftermiddagen. Vilken lycka! Detta har jag väntat på länge. Jag hoppas att det inte tar så lång tid innan det också är ljust på morgnarna när jag går upp... det blir så mycket lättare att kravla sig ur sängen än vad det är när det är bäcksvart och man tvingas utstå de första sekunderna när man tänder lampan. Finns det något som gör så ont i ögonen som just det?

Idag har arbetsdagen förflutit fint. Jag har varit iväg och införskaffat en del material till en boende, saker han kan pyssla med på sin fritid. Eftersom han har autism är han mycket glad för alla saker han kan snurra... så det blev en del sådana pryttlar. Och de föll i god jord när han kom hem från sin dagliga verksamhet. Han fick så många nya roliga saker, att han inte visste vilken grej han skulle pyssla med först. Sånt är alltid så kul - när man får positiv respons ifrån våra kära vänner på job
bet.

Enda smolket i bägaren denna dag var när jag ställde mig på vågen imorse. Då bestämde jag mig. Nu skall jag fan ner några kilo igen. Det här håller inte!!

Fick ett samtal från en killkompis direkt efter hemkomsten. Han har nog mer civilkurage än någon annan jag känner. Först står han upp emot högsta hönsen på det jobb han tidigare var anställd vid,
ger upp sig OCH får en halv mille i avgångsvederlag/skadestånd... Plus ett papper på att företaget inte får lov att fälla ett ont ord om honom. Idag hade han fått ett brev med ett domslut, där han blivit friad ifrån (i mina ögon rent befängda) anklagelser som hans f d fru stod för. Han hade lyckats överklaga tingsrättens dom till hovrätten, och även hans advokat sade att det skulle bli jättesvårt att få resning i hovrätten, tydligen är det bara ca 20% som lyckas överklaga dit. Hans f d fru hade hur många versioner som helst när hon sade vad som hänt den där dagen när hon hoppade in i hans bil och vrålade honom i örat... Och han responderade med att säga att hon skulle hoppa ut igen. Detta gjorde hon inte, utan slet i och slog efter honom innan hon till slut lämnade bilen. Till och med domaren hade ställt frågan till henne: "Nu har vi hört ganska många versioner av den här situationen, vilken vill du hålla dig till?"

Jag beundrar hans kurage, men inte hans trassliga kärleksliv. Han dras till elaka kvinnor, och det är ett mönster han måste inse själv och göra något åt.

Nåväl... långt utlägg om honom och hans domar, men jag är glad för hans skull och passar på att säga GRATTIS P!

Nu skall jag slänga mig på sofflocket ett stycke tid.
Ses sen.

2 kommentarer:

  1. Peace love and understanding! Mellan män, kvinnor, barn och alla andra levande varelser. Hr Blå.

    SvaraRadera