fredag 7 mars 2008

Feng Shui...

...tror jag inte ett skvatt på. Det ter sig mest lite sektliknande i mina ögon.

Däremot tror jag på att rensa ut en massa skit man har i hemmet emellanåt. I somras gjorde jag en riktig raid och slängde MASSOR; dels saker jag hade i lägenheten, men jag rensade också ur källarförråden. Fan med skit man samlar på sig.

Ibland undrar jag:
Är det vi som äger tingen eller är det tvärtom?

Jag tror att för mycket saker gör att man känner sig som en slav under dem. Ändå tror jag fortfarande att jag har för mycket grejor. Vilket kanske bara bekräftar min tes att man är slav under dem...?

Raiden i somras, som var den största jag gjort sen urminnes tider, var så befriande. Tänk vad det kan tynga en att ha så mycket saker, saker som gör att man inte ser skogen för att alla träd står i vägen... man ser ju bara en HÖG av saker, men man vet inte vad som finns i den.

Så fort jag känner att jag har tillräckligt med tid, så skall jag göra en rejäl raid igen.
Jag kommer att känna mig så fri efteråt.

2 kommentarer:

  1. Så du menar att om jag gör mig av med min skivsamling så kommer jag att bli fri? Kan det vara så enkelt?

    SvaraRadera
  2. Framför allt om du gör av med den till mig. ;)

    Mjah... jag menar nog inte skivsamlingar, utan allt annat bråte som man egentligen inte har någon nytta av, utan är mest "bra-å-ha". :)

    SvaraRadera