söndag 2 mars 2008

I Ingemansland vill jag sätta bo

Ibland drömmer jag. Dagdrömmer, alltså. Ibland om ganska alldagliga saker, ibland om lite större.

Just nu tänker jag att jag nog skulle passa bra långt ute i skogen. Där jag en gång kom ifrån som bortbyting.

Jag skulle bygga mig en kåta av naturmaterial och inreda med pälsar och annat som skulle förhöja mysfaktorn och samtidigt ge mig skydd från kylan.
Jag skulle odla mina ekologiska grönsaker, rotsaker, bär och frukt och på så vis vara självförsörjande.
Jag skulle ha med mig min katt och vara ett med Moder Jord och Naturen. Alla djur skulle vara mina närmaste grannar.

Jag skulle kunna släppa kontakten med hela mänskligheten.

Jag skulle slippa alla sociala regler, alla tidskrav... jag skulle slippa vara glad och trevlig i tid och otid när jag inte känner för att vara det. Slippa bli besviken på mig själv och på andra. Jag skulle tälja mina pinnar och göra upp min eld.

Jag skulle trivas.

Dagens låt: "Jag är ett monster" av Freddie Wadling

6 kommentarer:

  1. Jag visste det. Du är en hippie! Fast ensamhetsbiten i projektet är kanske inte så hippie...

    SvaraRadera
  2. Mjah. Jag tycker bara att mänskligheten (inklusive jag själv) är komplicerad.
    Hippie är jag mest en gång om året. I Tyskland.

    SvaraRadera
  3. Känn dig välkommen hit, Bästaste A! *puss*

    SvaraRadera
  4. Jag kommer alltid att känna mig välkommen hos dig. Numera. ;)

    SvaraRadera
  5. Det har du alltid varit. Men nu är det mer så än någonsin! :D

    SvaraRadera
  6. dyer: jag känner det ända hit! ;)

    SvaraRadera