lördag 15 augusti 2009

This 'n that


Det går i perioder med mitt bloggande, precis som det gör med så mycket annat i mitt liv. Det är nog ganska signifikant för mig - antingen är jag 100% PÅ eller inte alls. ;)

För dryga veckan sen kände jag mig lite låg när jag körde till jobbet. Men jag tänkte att jag skulle försöka fylla mig med positiva tankar, så att känslan försvann. De negativa tankarna tittade jag på, men stötte sedan bort dem ur medvetandet och tänkte att de bara var direkt dumma. Och vad hände? Jag fick en av de bästa dagarna på länge! Tankens kraft är enorm, som jag skrivit hundra gånger om i denna blogg.

Lina - vikarien jag hade äran att jobba med denna dag - dök upp när jag stod i tvättstugan med öppen altandörr och högt och ljudligt sjöng Charlie Chaplins "Smile". Jag välkomnade henne till jobbet och jag kan säga att allt, precis allt, flöt på som bara den! Vi behövde inte kommunicera så mycket, utan visste exakt vad vi skulle göra, samt vad den andra höll på med. Vi fick supermycket gjort denna dag.

Och under tiden jag var på jobbet, ringde Jens och frågade om vi skulle ta en fika på kvällen. Det tyckte jag lät kanoners, så vi bestämde att jag skulle komma hem till gräsänklingen vid halvsextiden på kvällen. Jag som inte hört av Jens på månader!! Klart man blev glad!

När jag skulle gå hem från jobbet var jag mycket noga med att hjärtligt tacka Lina för en jättejättefin och rolig arbetsdag tillsammans med henne. Hon sade att hon känt detsamma. Att hon kände att det var riktigt positiv stämning när hon dök upp och jag stod och sjöng. :) Vi kramade faktiskt om varandra innan jag gick hem. :)

På kvällningen när jag steg in om dörren hos Jens, sade han att han bjöd på lite middag. :) Det hade jag verkligen inte räknat med. Och till det fick jag ett glas Chapel Hill rosévin.
Vi hann avhandla mycket under de timmar jag var där, och på väg hem tog jag lite bilder på mitt närområde.

Så här vackra hus finns det hemmavid.

Det var en riktigt varm och fin kväll... och här är ett par bilder från mitt hemtraskande.

Tack för allt positivt som sker! Jag har lärt mig att inte ta något sånt för givet!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar