måndag 24 oktober 2011

Oj, vad tiden går.

Jag har tydligen inte bloggat sen... 2009?! Jisses... mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Jag bor inte längre kvar i lägenhet i stan (jag ÄLSKADE mitt boende och mina underbara grannar, men ibland är det bara tid att släppa taget om tryggheten och gå vidare.)

För ca ett år sen köpte jag hus. Ett litet ett, som ligger mitt på en åker. Mycket renovering återstår (och frågan är ju om man nånsin blir riktigt klar?), men jag skall ju ingenstans. Och det är bara jag och katten som bor här, samt hunden som jag är helgmatte åt. Ingen klagar. Men jag tror att folk som inte varit här skulle trilla baklänges om de såg alla mina möbler upptravade längs väggarna och min sovplats på en 12 cm tjock madrass direkt på golvet.

Hela våren och sommaren har den 1401 kvm stora trädgården upptagit min tid. Den var fylld enbart med tistlar, nässlor och skvallerkål (eller som det heter på svenska: kirskål.) Jag har inte fått ordning på trädgården ännu, och jag tror att det kan ta några år innan hyfset infinner sig.

Jag är glad att jag bor mitt på en åker, utan grannar på flera hundra meters avstånd. Med tanke på det, så undrar jag varför jag väntade så länge. Ibland är det lätt att vara efterklok i retrospektiv.

Mitt lilla smultronställe. Där får jag ro.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad roligt att du köpt ett hus och dessutom renoverat det. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera