lördag 31 december 2011

2011

En kort utvärdering av 2011 är väl på sin plats, såhär på årets sista dag.

Det har varit ett blandat år. Ett år med någon topp, det mesta neutralt, men ett par riktiga jävla dippar.

Det mest positiva var att jag efter mer 23 år - mer än halva livet - flyttade ifrån stan, ut till mitt eget hus i februari. Det var riktigt härligt, även om jag hade hoppats att renoveringen skulle gå snabbare än vad den gör. Men egentligen gör det ingenting... jag skall ingenstans, huset står kvar och jag gör det i den takt jag mäktar med. Trots allt jobbar man ju faktiskt också. Men en dröm sedan tonåren har slagit in - jag bor i eget hus! :)

Det mesta av året har annars varit ganska neutralt.

Men sen kom chocken av att mista en svåger, helt utan förvarning. Han har till synes alltid varit kärnfrisk, aldrig haft några frånvarodagar på sitt jobb, alltid varit igång och inte varit överviktig. Den 22 juni i år fick han ont i bröstet, men sen lättade det. Det hände igen, och då sade min syster att nu skulle hon köra honom till lasarettet. De hann inte ut till bilen förrän han fick en massiv hjärtinfarkt och faktiskt dog i hennes armar. Hon ringde ambulans och gjorde HLR, och i ambulansen på vägen in till sjukhuset defibrillerade de hans hjärta flera gånger. Han fick upp en svag puls, men det räckte inte. Vid ankomsten konstaterade man att han var död. 46 år gammal...

[...]

Jag kan väl säga att jag önskar GOOD RIDDANCE, 2011, även om jag anar redan nu att 2012 kommer att vara ett jobbigt år. Men jag hoppas också att mycket nytt och gott kommer ut av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar