söndag 13 januari 2008

En avslappnad söndag

Det har varit en skön dag, denna söndag. Även då jag hade städande av lägenheten hängandes över mig och att jag i ett svagt ögonblick hade lovat mormor att plocka ner alla hennes tomtar och andra julsaker, så kände jag mig otroligt avslappnad. Igår lämnade jag nämligen in den sista uppgiften till kursen "Yrkeskunnandets Praktik" och känner inte längre någon press att prestera något inom en tidsfrist. Men det är naturligtvis bara tillfälligt. Som den arbetsmyra jag är kommer jag snart att läsa något annat. Jag har till och med sökt in på ett program, men om jag kommer in eller ej vet jag ännu inte, eftersom det var en sen anmälan. Jag ansökte för ett par dagar sen när jag läste på programmets hemsida att det fanns platser kvar, så jag håller tummarna för att jag kommer in. I så fall börjar jag läsa igen den 21/1... Att få en veckas lättja är ju inte illa. Kommer jag in på programmet, så blir det ju desto mer eld i baken på en... att plugga 100% samtidigt som man jobbar är kanske inte det lättaste, men jag skall göra ett tappert försök. Det handlar ju om min framtid!

Jo, städningen blev av. Både dammsugning och torkande av golv. Tankarna fanns där att jag skulle damma också, men jag skall väl inte vara sysslolös imorgon?

Efter städandet bar det av till mormor. Låt mig säga att det inte tog lite tid att plocka ihop tomtarna. Min mormor samlar nämligen på tomtar... och då hade hon ändå bara hälften av dem uppe... Efter allt inpackande i papper och nedstuvande i lådor, så skulle allting in i garderoben, vilket var ett litet företag i sig. Men det blev så bra och lilla mormor blev så nöjd, så nöjd.

När jag kom hem hamnade jag en stund framför datorn. Lite slösurfande, innan jag lade mig på soffan och tittade på teve. Och jag lyckades göra det som jag lovat mig själv att inte göra: jag föll i koma, men redan efter en timma lyckades jag kravla mig upp, vilket jag tycker att jag skulle få en tapperhetsmedalj för, eftersom jag brukar sova åtminstone två timmar. Men det är söndag och jag vill somna i tid ikväll. Imorgon är det återigen en ny arbetsvecka, och jag ser jättemycket fram emot den, eftersom jag just nu är inne i en enormt kreativ period. Kanske jag berättar om vad det handlar om i en senare blogg.

G'nite, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar