torsdag 31 januari 2008

Tuva härjar!

Jo, så heter "hon" enligt löpsedlarna... stormen som härjar utanför fönstret just nu. Och blåsten verkar bara tillta hela tiden.

Varför ger man stormar kvinnonamn, egentligen? Någon som kan förklara det för en lyckligt ovetande individ som en annan? ...utan att dra några "vitsiga" skämt om att det handlar om att kvinnor ju är stormiga... ;)


Skönt att vara hemma. Skönt att göra vad jag känner för för stunden. Det är ju det som utgör mitt alldeles underbara och lyckliga liv. Och visst är det ändå mysigt att befinna sig inomhus när man hör hur vinden viner runt knuten och nästan tar tag i ens fönsterrutor på ett sätt som gör att man tror att de skall klirra. Just nu har jag tänt fyra ljus och Gov't Mule strålar ur mina högtalare. Ljuvligt! Warren Haynes är verkligen en av världens bästa gitarrister. Vilken ton!!!!
Ett av världens bästa band!


Egentligen skulle jag vara på massage om en timma, men jag ringde återbud pga att jag inte ville ge mig ut i det här vädret, så det blir imorgon istället. Tur att det blir av då... jag behöver det verkligen!

Nu skall jag sätta mig ner i min Le Corbusier LC4 och bara njuuuta. Läsa en bok som jag VILL läsa, inte som jag MÅSTE. Vilken frihetskänsla! :)

På återseende, mjuzakklovers!

4 kommentarer:

  1. Mmm... Gov't Mule... Ljuvligt! Ett skönt konsertminne från SRF i somras; jag såg dem (på rymmen, hehe, till- sammans med netti! Och Hawkan som bränt av hela backkatalogen och överraskat mig med!

    Ska kolla klart Skolfront nu och sedan blir det Gov't M här också!

    SvaraRadera
  2. Jag har också sköna minnen från sommarens konsert! Inbegripet en styck R och en styck f d och en Pjetre med kamera och några andra.

    Gov't rockar!

    SvaraRadera
  3. Namngivning av stormar häromkring sköts av något norskt ställe har jag för mig. Det har också funnits stormar med herrnamn, senast var väl "Per"?

    Hittade en informativ (med andra ord tråkig) artikel: här

    SvaraRadera
  4. Jo, det har förekommit ett eller annat herrnamn. Pfew! ;)
    Tack för länken, bjorn!

    SvaraRadera