lördag 16 februari 2008

Böckerna äro beställda

Efter ett velande hit och dit så fick jag till beställningslistan enligt följande:

Rasrisk - Mattias Gardell
Finn din egen saga - Per Clemensson
Iliaden - Homeros
Odysséen - Homeros
Att leka med elden: sekternas värld - Karl-Erik Nylund
Myternas historia - Karen Armstrong

Jag sade att jag är en sucker för faktaböcker. ;)

För övrigt kan jag rekommendera Karen Armstrongs biografi "Genom den trånga porten" som handlar om hennes 7 år i kloster, dit hon valde att gå när hon var 17 år. Ett rysligt liv med självspäkelse och selfdenial som huvudmål.

NU är det dags för tevesoffan. ;)

Tata folks!

4 kommentarer:

  1. Rasrisk har jag - mycket intressanta saker han skriver om där!

    Myternas historia har jag också. Karen Armstrongs kvaliteter har vi ju redan enats om. Just nu har jag lånat hennes Världsreligionernas födelse från bibblan. Den ligger i pipeline. Tur jag har sportlov nu! :D

    SvaraRadera
  2. Vi är rätt lika du och jag... Jag gör mina bokbeställningar titt som tätt och ganska sällan är där någon skönlitteratur med. Här är några av de senaste inköpen:

    Matematikundervisningens dilemman : hur lärare kan hantera lärandets komplexitet Madeleine Löwing
    Eye Mind: The Saga of Roky Erickson and the 13th Floor Elevators, the Pioneers of Psychedelic Sound Charles Wolfe
    EARTH PORTRAIT OF A PLANET Stephen Marshak
    JAPROCKSAMPLER HOW THE POST-WAR JAPANESE BLEW THEIR MINDS ON ROCK 'N' ROLL Julian Cope
    Den översvämmade hjärnan : en bok om arbetsminne, IQ och den stigande informationsfloden Torkel Klingberg
    Vetenskapsteori för nybörjare Torsten Thurén

    och sådär fortsätter det...

    SvaraRadera
  3. Det blev förresten ingen The Curious Incident Of The Dog In The Night-time?

    SvaraRadera
  4. Nah... däremot har jag skrivit upp den så att jag kan låna den på biblan. :)

    SvaraRadera