lördag 9 februari 2008

En ny stjärna på min himmel


Väcktes upp ur soffkoman av telefonen. Efter att ha lagt på luren såg jag med ett kvarts getöga på London Live på TV2 utan att ha något ljud på. Jag blev lite fascinerad av en kille i dreads som direkt förde tankarna till bästaste M:s son under den tid han hade sådana. Jag skruvade upp ljudet och gillade det jag hörde.

Killen heter Newton Faulkner och låten jag hörde kan man se här!
Detta är dock inte den version han framförde på teve - där han stod ensam med sin gitarr, spelade och sjöng.

Hans hemsida finns till beskådande här. Hoppas ni gillar detta, så som jag gör.
Ibland har man tur och snubblar över trevliga saker sådär, bara.

1 kommentar:

  1. Tyvärr kommer vi nog inte att få se L i dreads något mer. Synd - för han passar verkligen i det!

    SvaraRadera