lördag 9 februari 2008

Jag längtar inte efter att resa egentligen...

...men när man surfar och ser bilder som dessa, så kan jag inte annat än önska mig iväg, en vecka eller två.

Det tål att sägas att det finns annat än bara strand på dessa platser - fantastiska undervattensupplevelser liksom landupplevelser - men dessa strandbilder är ljuvliga.


Om man hade äckligt mycket pengar, skulle man välja...

Maldiverna... eller...



Mauritius.... eller...



Seychellerna?

Iofs kunde jag isf lika gärna åka till Irland, Island eller Påskön. Eller Nepal.
...OM jag nu skulle åka nånstans, that is. :)

Dream on, folks!

6 kommentarer:

  1. Stoppa föterna i vattnet, låta vågorna skölja över en när man ligger i strandkanten. Ja nu får du mig att längta till min ö(Thassos) som jag åker till 22/6 och DU!...Nu retas jag men jag ska vara där i 8 veckor. Nä nu var jag taskig mot dig i din önskan att resa...Förlåt mig.

    SvaraRadera
  2. Hr Blå:
    Mjah... jag trivs ju hemmavid och skulle nog ha hemlängtan om jag var borta mer än två veckor. :)

    Jag vet heller inte om jag skulle kunna gå omkring och skrota sådär utan att göra något under någon längre tid. Men det skulle vara värt att prova, naturligtvis. :)

    SvaraRadera
  3. Jag bygger på huset, planterar i trädgården, träffar folk jag lärt känna genom åren.....Badar förstås! Jag badar naken om stranden tillåter (nu blev jag personlig)...Ja den totala friheten med bara ett olivlöv Hi, hi...Hr Blå

    SvaraRadera
  4. Jo, det är nog lite annorlunda om man äger huset man befinner sig i - då har man att göra ändå.

    SvaraRadera
  5. dyer:
    Vi får inte glömma bort att gå på opera i Rom också. ;)

    SvaraRadera