torsdag 21 februari 2008

Jag skall bli rik

Jodå. Det lovar faktiskt självaste Donald J Trump mig. Härligt, säger jag! Samtidigt har jag givit honom 29 spänn för boken han skrivit. Är han inte rik nog redan? ;)

Jag var iväg igår i jobbets tecken för att införskaffa lite pimpinggrejor till han jag är kontaktpersonal till. Nu skulle jag inte pimpa honom utan hans lägenhet. Det blev diverse småsaker (nej, inte prydnadssaker, jag gillar inte sånt och vem måste städa av skiten när det blir dammigt?) ;) Jag pratar om diodlampor i form av stjärnor... nån lampa som ändrar färg osv... Killen har autism och är fascinerad av färger och former.


När jag gick förbi några bord med böcker så bara låg han där och smajlade åt mig, Hr Trump. Med de mest vitblekta tänder och med en vällagd (?) tupé, som mest ser ut som en blandning mellan hämtehår och en finhårad golvmopp uppmanade han mig att bli rik. Och varför inte, tänkte jag. Det kan väl inte göra alltför ont? Så han åkte ner i shoppingkorgen, ihop med Paulúns shoppingguide. Väl spenderade 58 spänn för dessa två böcker, tycker jag. :)

På tillbakavägen fixade jag lite nya blommor till jobbet. Ett par buntar påskliljor, men även några helt underbara ranunkler, som blivit något av min favoritblomma.

Som jag skrev i måndags morse så har jag bara hunnit hosta till och
veckans sista arbetsdag har kommit. Inte kom den smygande, det var med stormsteg den dök upp. Det är skrämmande hur fort tiden går.

Sömnen har det iaf inte varit något fel på denna vecka. Jag har sovit som en söt liten bullterrier om nätterna. Kommit i säng i tid och allting. Kanske det är för att jag inte har haft några soffkomor under veckan? Och för att jag gett mig den på att motionera vareviga jädrans dag? Och dagen idag skall inte bli annorlunda. Jag tänker cykla som en besatt. Men det är fortfarande så frustrerande att vågen inte rör sig neråt! Jag får väl inbilla mig att jag fått benmuskler... hoho... Och bannlysa den alltför goda julosten som ligger i kylen. ;)

Och imorgon bär det av till den gode vännen Pjetr för att hjälpa till att packa inför lördagens flytt. Kommer att bli kul att återse honom och alla andra!

NU: mer kaffe.
Ha en ypperlig dag, folks!

4 kommentarer:

  1. Rikedom är ganska överskattat. ;)
    men du är så DUKTIG som cyklar på! Jag ska cykla på eftermiddagarna nästa vecka... och snart kan jag cykla ostört närhelst jag vill! Och tro mig - det ska jag göra!
    (Ja, jag är lättstörd; jag vill vara IFRED när jag cyklar. Det värsta jag vet är att träna medan någon latmask tittar på... ;)
    Vi ses på lördag, men lär höras av innan dess! *puss*

    SvaraRadera
  2. Klart som korvspad att man inte vill ha någon latmask gloendes i soffan när man motionsjävelcyklar.

    Det skall bli såååå roligt att ses igen! Puss själv. Ha det så fint i Fkbg. :)

    SvaraRadera