tisdag 5 februari 2008

Supertisdagen

Såg på nyheterna att det idag är supertisdagen, vilken är den dag då amerikanerna går till valurnorna i primärval, och utgången av detta brukar ofta visa på vilka två kandidater det är som får gå till presidentvalet. Detta val tycker jag är lite spännande. Inte supertisdagen, utan hela valetablissemanget. Med tanke på vilken syn på människan jag har, så kan jag inte låta bli att hoppas och faktiskt tro att det blir en demokratisk seger. Och kandidaterna är oerhört intressanta på den sidan. Om Obama vinner får USA en färgad president. Coolt! Undrar hur den fortfarande inte helt rumsrena Södern skulle ta det? KKK månde bäva... haha!! Och sen har vi H Clinton, som ju är... kvinna. Om hon vinner... ja... det skulle vara ännu coolare. Mellan dessa två kandidater är det oerhört jämnt just nu. Må bäste man, eller kvinna, vinna!

På den republikanska sidan leder McCain över Romney. Namn som jag hoppas bara kommer att försvinna ut ur folks medvetande, pga det jag skrev ovan. Jag gillar inte när man har så trång syn på människan som jag finner nuvarande republikanske presidenten G W Bush ha. Få presidenter har väl gjort så stor skada som denne man. Jag pratar inte bara om kriget i Irak, utan om hur mycket skit han gjort för bland annat stamcellsforskning mm. Det känns som att kastas tillbaka hundra år i tiden. Och inte nog med det. Detta dravel om Gud i tid och otid? Jag vet att USA är ett tämligen kristet land, men låt oss åtminstone få en president som inte försöker pracka på folk en tro på Gud.

Kan tillägga att jag inte är ateist, men jag är en agnostiker. Dock väljer jag själv att ta reda på det jag behöver för att veta om Gud finns eller inte. Jag gillar inte när man skall bli övertalad. Då blir jag helt enkelt motvalls kärring!

Låtom oss iaf hoppas på att oavsett vilken president USA får, så skriver denne/denna på KYOTOavtalet så fort hen svurit presidenteden.


Men förutom denna supertisdag i politikens tecken, så är det ju även fettisdag i svullandets tecken. Själv har jag lyckats stoppa i mig en fastlagsbulle för ett par veckor sen, men nu är det svångremmen som gäller. Jag vill ner de där 4 kg som jag lagt på mig sen i somras. Och som den vegetarian jag är, så har jag väl inget emot att käka mer grönsaker... däremot kommer jag att sakna brödet. ;)
Men ni andra - låt er väl smaka!

Nåväl... jag ha
r kaffe som väntar på att bli uppdrucket, och sen väntar duschen.
På återseende senare under dagen, folks! Och håll tummarna för den starkaste demokratiske kandidaten.

4 kommentarer:

  1. Extremt coolt vore Hillary som president och Barack som vice!

    SvaraRadera
  2. jälv är jag inget "fan" av fetisdagsbullar men några kilo på en tjej hindrar inte mig att tycka om.....Men gillar man dem inte så hoppa brödet, kolhydraterna och intag mer kärlek...Hi, hi Hr Blå

    SvaraRadera
  3. dyer:
    Yeey! DET vore något det! Låtom oss hoppas på det. :)

    Hr Blå:
    Det är helt åkejj med några trivselkilon. Det är när det passerat trivselstadiet som det inte längre är klädsamt. ;)
    Men jag hittar inte tillräckligt med inspiration till att hålla någon vidare diet för ögonblicket... haha... dieten har redan spårat ur. ;)

    SvaraRadera
  4. Ingen kan klaga på Poison! Seriöst min bästa dag på jorden då jag fick reda på detta.

    SvaraRadera