onsdag 6 februari 2008

Jag har världens underbaraste arbetskamrater!

Det är ingen nyhet för mig, jag har vetat om det länge. Men idag blev jag påmind om det igen.

Efter att ha strosat omkring på jobbet hela dagen
mol allena, började arbetskamraterna dyka in runt 15.00. En av dessa, K., hade med sig en bukett inslagen i papper till mig. När jag öppnade den såg jag att det inte var mindre än 10 vita och 10 lila tulpaner med ginst emellan... Vilken makalöst vårig bukett! Först fattade jag ingenting... jag satt där som en fågelholk när K kom med blommorna till mig... Men sen sade hon att de var jag värd för att jag hjälpt henne så mycket med att fylla i papper, schemaprogram mm, mm, när hon varit tjänstledig för att ha hjälpt svärdottern som knall och fall blivit halvt förlamad. Jag sade lite förnärmat att "det är ju mitt jobb"... Men jag blev naturligtvis riktigt glad och kramade om henne och sade tacktacktack!!

Inte buketten jag fick, men min är lika vårig :)

Visserligen ställer jag alltid upp för mina arbetskamrater och fixar och trixar och försöker lösa saker när det dyker upp något problem. Men inte förväntar jag mig att de skall bli glada att de ger mig blommor...! Dock är det välkommet. Oväntat, men välkommet. :)

När jag kört hem ifrån jobbet och stod här med alla attiraljer i porten insåg jag att jag glömt mina lägenhetsnycklar på jobbet... Gudars skymning. :) Jag ringde på hos grannen som har extranycklar, men hon var givetvis inte hemma. Det är tur att mobilen är uppfunnen och att man hade en sådan till hands. Jag ringde till jobbet och de bekräftade att nycklarna låg där. Då erbjöd sig en arbetskamrat, A., att komma med dem hem till mig.

Ja... jag kan skatta mig lycklig som har så fina arbetskamrater. Jag sitter här, varm i hjärtat och med ett leende på läpparna och känner mig så glad.
Jag uppskattar dem verkligen!


5 kommentarer:

  1. Vilka härliga arbetskamrater du har! Mina är inte dåliga heller ....Men blommorna har du ju gjort förtjänt av eftersom du själv verkar vara en härlig medarbetare. Hr Blå

    SvaraRadera
  2. Jo... jag är glad som en speleman/-kvinna. :)

    SvaraRadera
  3. Hr Blå:
    Vi är ett härligt gäng som varit intakt under flera års tid, vilket gör att vi alla känner oss trygga i arbetslaget. Det som är bra är att vi både kan ge ris och ros till varandra. Och något vi är BRA på är att berömma varandra, inte för berömmandets skull utan för att vi tycker att någon gjort något BRA. Sånt lyfter en arbetsplats högre än något annat. :)

    SvaraRadera