onsdag 6 februari 2008

Möte med det okända

Efter en sedvanlig soffkoma efter jobbet vaknade jag upp till "Möte med det okända" på TV4+. Jag är ledsen om jag låter fullständigt überkritisk och skeptisk till programmet, men vilken humbug!

Jag har sett ganska många program i serien - det är inte så att jag följer den, men ibland trillar jag bara in i programmet på onsdagar - och efter att ha tittat på dagens avsnitt känns det som om de varit tvungna att komma upp med nya idéer, tvingats vara lite innovativa när det kommer till vad programmet skall innehålla för att locka tittare. Idag va
r en fortsättning på förra veckan... Och tramset tog verkligen priset.

"Jag ser jättemånga barn... jag har aldrig sett så många barn..." säger ett "medium" medan hon står i någons kök... när hon sen kliver in i ett annat rum säger hon: "det är så många barn! Det är minst 10-15 st."
...tycker hon det är oöverskådligt många barn? Hon har definitivt inte jobbat på dagis. Eller tittat ut från mitt köksfönster varje rast skolan intill har, då elever står inne på vår gård och röker, snusar, spottar, klottrar och you name it.

Den här gången var det inte bara ett "medium" utan tre. Man skulle tydligen känna vikten av hur svårt det här fallet var. Det sades att det var en präst nån gång under 1800-talet som härjade tillsammans med hur många andar som helst. Det var ett virrvarr av andar som bara... kom i en strid ström från underjorden... Jomenvisst. Och det växer guld på min ena hoya i vardagsrummet...

Under programmets gång så knatade Terry Evans omkring utomhus och sade att allting fanns i någon cirkel... och sen gick han in igen. Samtidigt stod det nån kvinna och "rensade" något hem, och ytterligare en tredje flummade i något annat dito.




Ett ganska pinsamt gäng





Slutligen bildade de ring i ett kök eller vardagsrum för att de skulle ha bort denne arge, aggressive prästliknande man som varit ond mot barn... De höll hand och blundade, och medan en talade ett tag lyssnade de andra, och sedan fortsatte näste man på storyn som den första börjat på... osv... tills någon sade det förlösande: "jag känner att han börjar släppa ilskan"... och de andra sedan biföll och sade att han var på väg mot ljuset...

Jag vet inte om jag skall bli förtvivlad över den dåliga kvaliteten, arg över att de spiller människors tid eller garva åt hela historien. Eller skall jag rent av gratulera dem till att lyckas ha fått till en idé som gjort att tittarsiffrorna kanske höjdes 0,15 procentenheter?
Förströelse på låg nivå är det iaf.

Nåväl... nu skall den cyniska Muminen dra sig tillbaka igen. Det här var mest en betraktelse av kvällens program på teve.

Au revoir, folks!


3 kommentarer:

  1. Jag missade som vanligt detta program....Mest av ointresse antagligen eftersom jag inte är inne på deras tripp. Hr Blå

    SvaraRadera
  2. Hr Blå:
    Hihi... jag vet inte varför jag kollade på det egentligen. Jag är kanske lättsåld? ;)
    Jag skulle kolla lite på Roomservice, men det var reklam precis när jag vaknade till liv på soffan, så det bidde att jag fastnade på TV4+ istället. Och det var ju... eh... intressant. ;)

    SvaraRadera
  3. Visst har jag också fastnat någon gång och förstår precis vad du menar...Nu sticker jag ut hakan igen och säger "kram på dig" Hr Blå

    SvaraRadera