torsdag 13 mars 2008

Dagen idag

Så har man återigen vaknat upp till en ny dag. Den här dagen tänker jag göra till något alldeles speciellt. Jag tänker fylla den med positiva saker.

Just nu känner jag att jag håller på att få energin tillbaka mer och mer efter att ha känt mig ganska dränerad på densamma under en tid. Och det är SKÖNT. Jag kan nu planera lite saker och genomföra dem, inte bara tänka att "det där måste jag göra" och sen stannar det vid tanken för att jag helt enkelt inte har energi nog att göra det tänkta.

När jag v
aknade hade det redan börjat ljusna, och det var till och med innan alarmet gick igång. Jag låg där i sängen och mornade mig en stund och kom att tänka på att jag kanske skulle damma i sovrummet innan jag gick till jobbet. Naturligtvis gjorde jag nu inte detta, det skulle kännas helt galet att gå omkring och städa runt halvsju på morgonen... men jag är glad att jag insåg att jag faktiskt har energin nog att göra det där.
Det är trots allt skillnad på att fundera över att göra en sak och sedan välja om man
skall genomföra det eller inte och på att fundera över saken och inte orka göra det.

...sen är jag ju så långt ifrån en pedant man kan komma. Rent har jag omkring mig, men jag bryr mig inte särskilt mycket om ifall en filt ligger ovikt i soffan eller om det står lite grejor i vasken som behöver diskas. Jag är rätt så avslappnad på det området, tack och lov. :)

Nå... dagen idag kommer först och främst att vikas åt att arbeta med en av mina
favoritarbetskamrater (jo, man kan faktiskt ha såna!), och sen får vi se... det är sista arbetsdagen för den här veckan och det känns alltid mycket bra, även om jag trivs jättebra med mitt arbete. Lite träning får det nog bli i vanlig ordning när jag kommer hem. Motionsjävelcykel till ett par avsnitt av "Medium" och sen lite gott käk. I övrigt tänker jag göra precis vad jag känner för för stunden. Det är nämligen det som gör mig lycklig.

Ha en fin dag, folks!



1 kommentar:

  1. Låter som en plan, Bästaste!
    Ha en absolut ljuvlig dag, du också!
    *smoooootch*

    SvaraRadera