söndag 16 mars 2008

Järegård läser Lovecraft

Jomenvisst. Det är vad jag lyssnat på idag. Ernst-Hugo läsandes "Den lurande skräcken".

Bara att lyssna på E-H:s prosodi och intonation är fascinerande, ja, faktiskt rent av underhållande. Hans rytm och dynamik är/var klockren. Men han lät lite... fånig. I alla fall på sina ställen.

Det var mer än en gång jag fnissade, där jag satt på motionsjävelcykeln och trampade till Järegårds röst. Karln har en förmåga att få en att lyssna. Men frågan är om hans tanke var att underhålla en på det sättet...?
Nåja. Begåvad var han ju.




Danskjävlaaarrrrr!!



Ernst-Hugo. Denna gigant.
R.I.P.



3 kommentarer:

  1. Hello, Muminen!
    Excellent posting.
    Thank you.

    SvaraRadera
  2. Den ja! Lyssnade på den för ett par månader sen när jag skulle sova några nätter. Eftersom han VISSSKAR ibland och SKRRRIIKERR ibland fick man ha lite volym på ändå. Undrade hela tiden vad grannarna trodde... Måste lyssna på hans uppläsning av "Dr Jekyll & Mr Hyde" snart igen, säkert 15 år sen sist! =P

    SvaraRadera
  3. Ja... alltså... det finns en anledning att jag fnissade när jag lyssnade på hr Järegård. ;)

    SvaraRadera