söndag 16 mars 2008

Gårdagens vårtecken

Under gårdagens promenix ut för att köpa neti-kannan stannade jag till och njöt av ett par nya vårtecken, som jag dessutom fotograferade med mobilkameran, och som jag gärna delar med mig av här.


Nu skall vi inte förglömma de vårtecken som man inte kan skjuta in här, nämligen alla fåglar som kvittrar. Det är ett väldigt tjattrande, men vem tjattrar inte när man återser sina kompisar man inte sett på länge? ;)

Tofsvipan såg jag inte, men hörde den. (Cuby, det var en tofsvipa, för att jag säger att det var det.) ;))

Nåväl... idag skall jag ut och ta lite frisk luft. Så frisk som den kan vara i en av Sveriges mest luftförorenade städer. :)

Tudeluuu, folks.

2 kommentarer:

  1. Förutom tofsvipor, tranor och starar hade jag även både taltrast och dubbeltrast igår. Sjungande mesar, finkar och trastar. Gröngöling ropade. Härligt!

    SvaraRadera
  2. cuby:
    Näktergalen, då? ;)

    Jag längtar tills man hör sädesärlan och svalorna. Då börjar det likna något.

    SvaraRadera