måndag 17 mars 2008

Vad hände?

Katten väckte mig ruskigt tidigt imorse. Denna dag var det dags att ställa sig på vågen för första gången sedan jag startade om mitt Viktklubbsprogram. Jag hade kämpat hela veckan - minst en timma motionsjävelcykel per dag plus en timmas powerwalk flera gånger under samma tid och tänkte att det skulle betala sig i form av tappad vikt.

Men döm om min besvikelse när jag såg att jag bara gått ner 0,1 kg sen förra måndagen. :(
Jag blev så pass besviken och nästan lika arg, att jag drog på mig motionskläderna och snörade mina sneakers och gav mig ut på en powerwalk innan klockan slog halv sju på morgonen. Jag trotsade isande vindar i 45 minuter, innan jag kom hem ganska frusen till frukostkaffet.
Vem hade väl trott då, att det bara ett par-tre timmar senare skulle bli snöstorm?

Inte jag, iaf. Jag gjorde nämligen ett statement - för första gången sen i höstas tog jag på min skepparkavaj och firade in våren. Inga vantar. Ingen mössa. Bara vår!!
Då trillar tidernas snöstorm in! Den första sen förra vintern. Det är inte rättvist.


Ja, jäklars. Naturens nycker, antar jag.

Frågan är om jag skall fortsätta och ha min vårjacka, eller om jag nu skall tvingas ta på den stora vita täckjackan igen...

Jag hoppas på att det blir vår. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar