tisdag 18 mars 2008

Morgonskriv

Jag skulle gärna lägga in bilder på nya vårtecken, istället bjuder jag på färska bilder per den 18:e mars... Det här trodde man inte när man var ute och promenixade i helgen... hehe...

Jag får sluta vara så positiv och byta tillbaka till vinterjackan igen. Damn. :)

I övrigt sitter man här denna otroooOOOoooligt ljusa morgon och lapar sitt kaffe, som faktiskt smakade godare än på mycket länge. Varför vet jag inte, men ibland bara gör det det.

Det känns som om det kommer att bli en lång dag på jobbet. Mycket att göra och avsaknad av mina favoritkollegor. Men tisdagarna är ändå lite märkliga. När jag kör hem från arbetet tänker jag varje tisdag: "nu har halva arbetsveckan gått". Och det är otroligt vad fort veckorna går...

Nästa vecka är jag dessutom ledig på måndagen så jag får en längre ledighet till helgen, och en kortare arbetsvecka nästa vecka. Så skönt. :)

Nå... dagen idag skall bli en bra dag, precis som Victoria Tolstoy sjunger. Och jag utmanar er andra till att ha en lika bra dag... om inte bättre. :)

Tata, folks!

6 kommentarer:

  1. Min dag är riktigt, riktigt bra även om jag verkar ha drabbats av tröttheten från helvetet. KAN iofs också vara att jag är en smula undernärd (sett till dagsbehovet, alltså - i övrigt är det nog ingen större risk...). Måste hem och äta något, men dessförrinnan ska jag till bibblan med ett halvt ton böcker, in och skälla på datorpuckot (vilket är en bra sak att göra när jag är sådär fint hungeraggressiv!) samt handla lite till torsdagens begivenhet.
    Måste ta mig upp på jävelmotionsjävelcykeljäveln, också...
    Just nu har jag lektion i svenska. Mina rara pojkar läser och sköter sig ganska fint själva... ;)

    SvaraRadera
  2. Jag bestämde mig för att jag, istället för att skälla, skulle charma om inte byxorna så dock lite kablage och montering av detsamma av datakillen. Och sipåfan om han inte kvistar förbi en kväll och ordnar det på plats - förhoppningsvis med skammens rodnad ännu brännande i de trinda kinderna.

    SvaraRadera
  3. Skojar du? Har ni SNÖ? I Skåne? Jag har nyss promenerat ett par timmar i Kristianstad, blå himmel och sol, men lite kallt och en hel del oroande moln. Jag vill ju att våren ska ha kommit på riktigt. Men det vet man ju inte säkert förrän 1:a maj. Dragit i halsen när man gick, ska botas med en kanna hett kaffe nu. =P

    SvaraRadera
  4. dyer: man kommer längre med ett leende. ;)
    Jo... att han skulle komma förbi och ordna datorn är väl det minsta man kan begära när han slarvat bort ett par kablar i densamma. Fattas bara, liasom.

    caligula:
    Jomenvisst... Vi hade rätt så rejält med snö... men det mesta smalt bort under dagen när solen lyste från klarblå himmel. Dock har de - inte lovat utan hotat med - mer snö. Vill inte. Nu skall det ju vara VÅR!!

    SvaraRadera
  5. Mumin> Du vet vad man brukar säga: Snälla flickor kommer till himlen, Vi andra kan komma hur långt som helst.

    SvaraRadera