söndag 20 april 2008

Idens låga har lyst idag

Jag som tänkte att jag skulle göra som de religiöst kristna individerna idag, dvs tänka på hvilodagen så att jag helgade den, vilket bäst lämpar sig genom att ligga på sofflocket. Men så blev det icke! Nej minsann. Här har det gjorts många knop idag och jag är riktigt stolt över mig själv! Dammande, dammsugande, källsortering av sopor, utrensning ur kylen, lunchlagning, tvättning av utemöbler och sist men inte minst har jag putsat fönstren i Casa de Muminen! Och inga halvmessyrer här inte - jag har tagit mellan fönstren också, vilket sällan låter sig göras, ty de dåligt kittade rutorna vill trilla ut när man särar på fönstren. Vilken skillnad det gjorde med lite putsning! Wow! Nu behöver jag inte skämmas när solen står i söder och försöker ta sig in i mitt hem. :)

Jag har även hunnit med att prata med mormor i telefon, samt med före detta svärmodern. Nå, jag var ju aldrig gift med hennes son, men vi var sambor i nio år. Hon sade att hon alltid - och fortfarande - önskade att jag blivit hennes svärdotter, på riktigt. Och naturligtvis värmer det ett hjärta som mitt att få höra att man är en(s) svärmorsdröm. ;)
Dessutom har det blivit inte mindre än tre samtal med bästaste M idag. Det är alltid lika roligt att prata med dig, Sis!

Nu skall det tas ytterligare ett krafttag - middag skall lagas. Eller så får det bli en macka. Det är jag värd.

Tja så länge, folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar