söndag 20 april 2008

Precis som det finns måsten...

...finns det "borden", och mitt liv känns fullt av dem just nu. Jag borde dra en repa med dammsugaren, jag borde fiska upp resterande akvariefiskar och köra med dem till min syster, jag borde damma, skura badrummet, fixa i köket och lägga ihop tvätten som hänger på torkstället bakom mig. Jag borde dra på mig löparskorna och ge mig ut, jag borde ringa eller hälsa på mormor, jag borde göra både det ena och det andra... men... ååååhh... ooorka.
Sånt därnt känns mest bara som ett ok på axlarna. Jag gillar varken borden eller måsten. Jag vill vara fri att göra vad jag känner för, just här och nu.

Nå, jag skall säkert lyckas ta tag i dammandet och säkert också dammsugandet. Men det sitter jäääla långt inne just nu. Jag vill mest bara... skrota omkring denna söndag. Det står ju till och med i Bibeln: "Tänk på hvilodagen så att du helgar den."

Jag tror jag går och blir religiös. Åtminstone denna söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar