lördag 19 april 2008

Lördag hela veckan

Lördag morgon och hela dagen ligger framför mig. Solen lyser och jag sitter och funderar över vad jag skall fylla denna dag med. Jag vet vad jag borde göra, men det är sällan måsten ligger mig i smaken när jag är ledig. En sak är iaf säker: mycket musik blir det, eftersom jag och en vän C i norr bytte mycket folkrock och lite progressivt inatt. Skall bli spännande att lyssna igenom.

Folk har tryckt på lite att jag borde blogga, men som det brukar vara med det mesta för mig, så går allting i perioder. Intressen funkar så, liksom såna här saker som... bloggning. Möjligen att jag kommer igång igen nu? Jag skall göra ett tappert försök iaf. :)

Tiden som förflutit sen det senaste bloggandet fram till dags dato har varit riktigt sköna dagar med mycket motion på agendan. Folk som följer min blogg vet att jag inte gillar att ha saker inplanerade, men det här är något som jag försöker få in som en vardagsrutin. Och just nu kör jag extra hårt för att jag verkligen vill bli av med de där överflödiga kilona. För att det skall bli lite roligare har jag införskaffat lite utrustning. Världens fulaste PUMA-löparskor (Trailfox), men jäklars vad de är bekväma. Då struntar jag högaktningsfullt i hur de ser ut. Jag skall ju bara ha dem när jag motionerar, gaddämmit! :)

Dessutom har jag tjackat mig ett par Viking Gore Tex-skor som jag kan knalla runt i om det regnar. Och faktum är att jag redan haft nytta av dem. Jag har nämligen börjat knata till jobbet i rask takt flera dagar i veckan. Och gjort det trots att det regnat! Man är riktigt pigg och glad när man kommer fram, till skillnad om jag skulle cykla till jobbet. Då hade jag varit sur och förbannad för att det är en snåååål uppförsbacke hela vägen. Jag blir då så arg att jag hellre hoppar av cykeln och kastar den i diket så att den får ligga där och skämmas.

Jag fick tips om en sports outletbutik i Östra Karup, utanför Båstad, och jag kan skarpt rekommendera er som vill ha nya sport-/fritidskläder att ta er dit. Det är ca halvapriset på alla varor i jämförelse med vanliga sportaffärer! Och sånt är ju alltid välkommet för en "polack" som jag. ;) Kanske jag kör dit idag igen för att köpa mig ett par funktionsbyxor? Jacka har jag... en funktionsjacka som är "lager på lager". Kanonbra inköp som jag inte ångrar det minsta.

Över till en tråkighet... det har dessvärre varit ett par trista frånfällen i mitt akvarium den senaste tiden. Axel, min 6-åriga (eller kanske till och med lite äldre) guldsömsciklid lämnade för de sälla jaktmarkerna för drygt en vecka sen. Riktigt, riktigt trist, eftersom han var otroligt social. När jag ligger i soffan har jag huvudet precis i kortändan av akvariet och där brukade han alltid "uppvakta" mig. RIP, käre Axel. Ytterligare en superhärlig fisk, en hoplosternum som jag konstigt nog inte döpt, dog härom dagen. Jag antar att fiskar bara har en begränsad levnadstid. De var trots allt ganska gamla och framför allt stora. Det känns ganska tomt i karet nu, och jag kommer att avveckla akvaristiken innan sommaren. Vila i frid, små liv.

...nu är det dags att tömma diskmaskinen och sparka igång tvättmaskinen istället.
På återhörande, folks! :)

1 kommentar:

  1. Ja inte är träningsskor SNYGGA, inte ens mina svarta, men det är ju inte riktigt därför man införskaffar dem! :D

    SvaraRadera