måndag 7 april 2008

Måndag

På morgonens nyheter tog de upp en sak som jag och bästaste M pratade om igår: religiösa sekter. Den här gången handlade det om den superkonservativa sekten Maranata, där man bedriver undervisning - ja till och med skola - och det utan läroplan! Det finns ingen som helst insyn i deras undervisning heller. Dessutom tror de på barnaga...

Det är ju självaste den att det skall få gå till på det sättet under tjugohundratalet!

Alla andra skolor granskas minutiöst (och med all rätt, naturligtvis), men dessa verkar bara ha slunkit igenom hela systemet, om jag förstod det hela rätt.

Oh well, jag har egna bekymmer att tänka på. Och just nu tenderar de att göra hela himlen tjock av svarta moln.

Men jag kommer över den här omgången moln också.

7 kommentarer:

  1. Den där diskussionen ska vi fortsätta endera dagen, tycker jag. Det är fascinerande på ett lite skrämmande vis...

    Och glöm inte att bakom molnen är himlen alltid blå... Rätt vad det är har det blåst undan och det är fri sikt igen!

    SvaraRadera
  2. Bu för svarta moln. Väckmeromba.

    /HA

    SvaraRadera
  3. dyer:
    Japp. Jag talar gärna om det igen och igen. :)

    Tur det varit sol ute idag iaf. :)


    Hemlige P:
    Ja, skräm dem på flykten, är du snäll. :)

    SvaraRadera
  4. Tycker inte att religiösa friskolor går ihop med kravet på en konfessionslös skola. Dessutom tror jag att sekterister fått för mycket stryk.

    SvaraRadera
  5. "Grey old skies gonna cleeear up,
    Put on a happy faaace!"

    Jag skrev det där sketavackert vattenkammad, iklädd grårutig klädsam frack, idogt toksteppande och gallsjungande i hypervass övergäll falsett.

    Ska jag vara snäll OCH skrämmas så tar jag inte i med ett-öres bombetter. ;)


    /Hells Arne

    SvaraRadera
  6. Haha, skrev själv om Maranata i min senaste blogg! :-)

    SvaraRadera
  7. Caligula: det är ack så sant. Kanske de inte skulle få lov att öppna sådana friskolor? ;)

    Hells P: Tack... du är allt för vänlig. :)

    Caligula: Mitt bloggande har legat helt nere den senaste tiden (som du kanske märkt). Jag har inte ens besökt folks bloggar. Kanske jag skulle göra det nu?
    Jag - periodare...? Näääähääää.

    SvaraRadera