fredag 4 april 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag fick ett infall att åka till IKEA och handla brödformar idag. IKEA har för övrigt den förmågan att pracka på mig saker jag inte visste att jag behövde, eftersom jag inte visste att pryttlarna fanns. :)

Vårt lokala varuhus visar allt det IKEA står för: för det mesta finns alla grejor med i förpackningen, men när man väl påbörjat så kan man inte avsluta. Och mellan början och slut är man mest... förvirrad. Hela varuhuset är omändrat och jag tappar lokalförmågan fullständigt när jag är där nu. Till slut fick jag fråga en anställd hur jag hittade till kassorna. Det är ett fantastiskt smart drag att släppa in folk i denna labyrint som tvingar dem att titta på precis ALLT som finns i varuhuset. Vi snackar Försäljningsidé De Luxe.

Efter besök på nämnda varuhus tog jag mig till COOP och handlade ingredienserna till Bajsa Bra Brödet som
jag fått för mig att jag skall prova på att baka. Man bara smäller ihop ingredienserna, delar smeten i två delar, lägger delarna i varsin brödform och slänger in dem i ugnen 1,5 timmar. Det verkar alldeles för enkelt för att vara sant.

Under mitt varuhusäventyr kände jag att jag mådde tjyvens. Huvudvärk, illamående och yrsel och när jag kom hem försökte jag att inte tänka på det genom att sätta mig i solen och läsa boken jag just håller på med: "Myternas historia" av Karen Armstrong. Men det blev inte bättre och jag fick ställa in massagen. Trist, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag har hunnit med att sova ett par timmar på min alltför sköna soffa, och snart
vankas det mozzarella hittepåpizza. Denna vecka tog jag mig friheten att äta precis vad jag känner för, för att i nästa vecka på brännet igen. Jag inbillar mig att jag då inte kommer att vara sugen på fel mat längre och dessutom intalar jag mig att jag kickat igång förbränningen ytterligare. ;)

Nu... Pizza.
Cya, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar