måndag 21 april 2008

Ny, härlig vecka!


Ja, solen håller på att gå upp på en molnfri himmel och jag blev väckt av katten när hon stod och höll på att ta sig till Kina via sin kattlåda. Jag kom dock på hennes flyktförsök och avstyrde det hela med att få henne bort från gropen.

Förra veckans vägning av min lekamen var ingen lek, tvärtom var det ganska nedslående eftersom jag då ökat i vikt sen föregående vecka. Men nu bestämde sig min kropp för att ta igen det, och det med råge. Min
us 1,1 kg på en vecka är kanske inte helt illa pinkat i sjön! Äntligen lite payoff! Å andra sidan har jag rört mycket mer på mig och tagit powerwalks på morgnarna innan frukost och då bränner det direkt på fettdepåerna = guld värt för en rulta som jag. :)
Nu skall jag fortsätta i samma takt, så har jag snart normal-BMI som i en ask. Har bara 0,7 kilo kvar tills den infinner sig. Men jag vet ju att den där sista biten brukar vara skitjobbig. Dock tänker jag inte stanna där. Jag vill ner några kilon till, för att vara på den säkra sidan om normal-BMI:t.

Och idag blir det powerwalk till och från jobbet. En runda på 6 km, eller 60 min. Alldeles lagom och dessutom gratis motion. Förra veckan pw:ade jag till jobbet ett par dagar, och jag är stolt att säga att jag gjorde det trots snålblåst och regn den ena dag
en! Har man beslutat sig så har man. ;)

Upptäckte just att jag ta
git fel på veckor... trodde det var kommande helg jag skulle till Emmaboda, men jag såg just att det är ytterligare en vecka dit... haha... nå, då har jag plötsligt en helg till mitt förfogande. Då får vi se vad vi fyller den med. :)

Den här veckan har jag iaf tänkt gratulera en riktigt kär, gammal vän. T o m en gammal flamma. Jag har inte haft kontakt med honom på flera år, men tänkte att jag skulle lyckönska honom på sin 35-årsdag. Det kan man väl få lov att göra?

Hela helgen som gått har jag undrat om en av ringduvorna utanför har antingen en utvecklingsst
örning eller hicka. Den låter verkligen inte som ringduvor brukar göra. Utvecklingsstörning och hicka ligger hos fåglar farligt nära varandra. Tror jag. ;)

För er som inte redan upptäckt det (eller är för trötta så här på en måndag) - det finns ett tema i denna blogg. En hyllning till kaffet!

Nu skall jag hämta mer av denna gudadryck och packa ihop lite attiraljer och proviant inför dagen på jobbet.

Puss, folks.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS! *gör vågen* (pun intended ;))

    Det gick fint här också, vilket boostar mig något alldeles bedrövligt. jag är snudd på outhärdlig just nu! :D

    Hade satt klockan på väckning för en morronjogg, men ett sent telefonsamtal satte p för mina planer i den vägen. Men... WTF... Jag gör det efter jobbet istället...

    Och du är välkommen hit den här helgen o c k s å, om du vill! ;)))

    SvaraRadera
  2. Inte så många som försöker fly TILL Kina tror jag. Men kissen kanske var ute efter att planka till OS? =)

    SvaraRadera
  3. dyer:
    oh yes! Vi är bäst! :)

    Nattliga telefonsamtal är mycket trevliga.

    caligula:
    Inga sportfånar här inte. Varken katten eller jag. ;)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera