tisdag 22 april 2008

Suspekta bloggkommentarer och annat

Det händer ibland att jag får suspekta kommentarer i min blogg. Som en som låg och väntade på mitt godkännande denna morgon när jag öppnade upp blogspot. När kommenterarna är på engelska och uppenbarligen inte är från någon jag känner, så blir jag misstänksam. På engelska kan det stå: "Din blogg är intressant. Jag kommer att lägga till dig min blogglista. Besök min blogg på [adresslänk]. Kram."

No way att jag besöker sajten. Virus i datorn är otrevliga saker som jag försöker med vett och förstånd att hålla mig ifrån. Kommentarer som i exemplet ovan, blir inte godkända.

Igår lyckades jag lägga mig i tid. Tänkte att jag skulle titta på "My name is Earl", men slocknade lyckligt ifrån det. Nå, man får sig några gapskratt när man tittar på nämnda serie som är så otroligt osannolik att man inte kan lista ut skämten i förväg, som man annars kan när det kommer till amerikanska humorserier. Me like.


Solen strålar från en klarblå himmel även idag. Gårdagens lilla vistelse på jobbets altan innebär att jag har ett stopplyse till näsa idag. Men det får det vara värt. Lunch på altanen är guld värt. Idag blir det promenix till jobbet; inget bilande idag heller. Med utlovade 17-18 grader på västra sidan av Sverige vore det nog en dödssynd att ta bilen till jobbet.

Efter att ha varit ute i köket och hämtat mer kaffe, samt utfodrat en jamande katt, kan jag bara berätta för den ack så lilla läsekrets jag har att jag blir glad varje gång jag tittar ut genom mina numera glasklara (!) fönster. De har inte varit så rena på myyycket länge... haha... det är så man blir glad ända in i själen när man inser att solens strålar inte behöver bryta sitt spektrum mot regn-/pollen-/avgas- och saltstänkta fönster. Numera tar sig solen in utan att behöva kämpa emot en film av skit. ;)

Arbetsdagen idag innehåller ett styck personalmöte, vilket vi har varannan tisdag. Men då chefen bara är med en gång i månaden, har jag en känsla av att dagens möte blir utsvävande och bortpratat... Oh well. Tanterna på jobbet måste väl få lov att ha samkväm. ;)

Nu blir det till att göra sig i ordning för powerwalken till jobbet.
Tata, vännerna!

2 kommentarer:

  1. Har själv virus tack vara att jag tog emot en fil från MSN. Trodde att det var en kul grej och tänkte inte så mycket på det. Efter det blev jag infekterad och skickade vidare till hela min MSN-lista, flera stycken blev smittade och skickade vidare till sina kontakter. Till slut måste jag formatera min hårddisk eftersom den fortfarande dummar sig på andra sätt. Hatar virusmakare, nördar som sabbar för andra för att de kan. Bortkastad intelligens.

    SvaraRadera
  2. Hej,

    här är det en svensk kommentar:) dock även den med länk!
    Ser att bloggen heter zeppelinare, och det är precis vad jag använder till att ta flygfoto!

    Kolla in på Flygfoto Boggen , där har du även bild på min zeppelinare:) eller på min huvudsida där jag visar tekniken med zeppelinare: Flygfoto med zeppelinare

    ha det bra
    Attila

    SvaraRadera