tisdag 14 juli 2009

Herregud!

...har det verkligen gått ett helt år sen jag bloggade senast? Eller... MER än ett år, till och med? Jo, tydligen. :)
Jag tänkte jag skulle göra mig ett nytt försök nu. Men innan jag hittade min blogg... haha... det var ju en hel evighet sen, och jag hade glömt vilken mailadress jag använde.

Änniwejs. Det har runnit mycket vatten under broarna, sen sist. Två Sweden Rock Festivals har passerat, och även en Burg Herzberg Hippie Convention. Och julafton, samt nyårs... en födelsedag... mormors bortgång och begravning... vänners födelsedagar... en arbetsresa till Prag. Ja, herregud! Jag kan omöjligen summera ihop alla dessa händelser i ett enda bloggtillfälle. Men låt mig säga att det har varit ups and downs. Fast mest ups, faktiskt. :)

Det enda som varit förkrossande under detta dryga år som förflutit, har varit min mormors bortgång. Det gick riktigt hastigt, och för hennes del var det ju skönt, men det blir en ganska klen tröst för oss som är kvar i jordelivet. Jag saknar henne. Knäppt nog pratar jag med henne varje dag. Jag vet inte om jag tror på att det finns ett liv efter detta, men jag kan ju alltid hoppas att hon finns där och hör mig. :) Jag ärvde en orchidé efter henne, och jag var vansinnigt rädd att jag skulle ta död på den, precis som jag brukar göra med orchidéer, men otroligt nog har jag nu lyckats bringa fram en blomma på den... eller en knopp. DET har ju aldrig hänt förut! Dessutom är det inte den "vanliga, lätta sorten". Så... undrar om mormor finns här och sköter om den lilla växten? ;) När den står i full blom, så skall jag ta ett foto och lägga in här i bloggen.
(Oh, vad jag saknar dig, mormor! Tack för alla fina stunder vi haft tillsammans. Tack för alla samtal. Tack för att du alltid fanns där och var världens bästa mormor när vi växte upp! Tack, av hela mitt hjärta. Jag älskar dig!)

Imorgon... imorgon bär det av. Jag har semester i två veckor - oh, vad jag ångrar att jag bara tog två veckor nu på sommaren! - och åker till bästaste M i Sthlm imorgon. Skall bli så gott att träffa henne... och bara... vara. Är det något vi verkligen är bra på att göra tillsammans, så är det att bara vara. Det är vänskap det. :)

Nå... kanske jag bloggar igen, senare idag. Möjligen inte. Det kan hända att jag åker till Mölleplatsen ikväll för att se Little Feat. Wohoo!! Det är en gratiskonsert, och det vill man ju bara inte missa! Men det beror på hur mycket jag har att feja med innan morgondagen.

10:4 for now. :)

1 kommentar: