onsdag 15 juli 2009

Om tre timmar...

...beger sig denna hemifrån. Då skall jag på upptäcktsfärd till Estokkholmo. Eller... "upptäcktsfärd" vet jag inte... det är inte därför jag åker upp... utan för att umgås med bästaste Magdalena. Det enda vi bestämt att göra under min vistelse där är ett besök till Tanto. Har aldrig varit där, så jag har absolut ingen aning om vad jag har att förvänta. Men så mycket vet jag, att det kommer att vara ett helt gäng trevliga människor där. :)

Idag tog jag foto på mormors orchidé, den där jag skrev om igår. Det blev ingen bra bild... men jag har iaf fångat dess färg och karisma. :) Själva blomman blev suddig, medan bladen fick skärpa. Äh, det får duga. Vill ju bara dela med mig av den första orchidé som jag lyckats bringa upp. Undrar om inte mormor ÄR här och sköter om den lilla sötnosen? :)

Nu skall jag bara komma på hur det var man lade in bilder i bloggen. Ja, ni förstår ju att det känns som om man tar sina första stapplande steg efter att ha varit sängbunden i månader eller något. ;) Fast det är nog lite som med cykling, detta. När man väl lärt sig det, så sitter det nånstans i bakhuvet. :) Hoppas jag.



Wohoo! Jag lyckades! :) Heja mig! :)

Har hunnit med att införskaffa mig Allers - älskar korsorden i denna tidning - samt ett gäng rökta mandlar. Både jag och Magda ÄLSKAR dessa. Undrar hur länge mandlarna varar? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar