söndag 26 juli 2009

Orientaliska mattor

I torsdags hängde jag med Sussi för att titta på mattor på Rusta, bl a. Hon åkte hem med flera rullar. På fredagen pratades vi vid, och det visade sig att mattorna inte funkade så som hon hade tänkt. Jag frågade henne om det kanske skulle vara fint med en orientalisk matta i hallen, och vi började söka på blocket. Jag fann en nästan direkt, och blev sugen på den själv. Men jag har ingenstans att ha ytterligare en "äkta" matta, så det skulle aldrig komma på fråga... haha... Hon blev rysligt intresserad av densamma, så vi åkte iväg och tittade på den. Mattan var fantastisk, men den var smutsigare än smutsigast, så det får ju bli en rejäl tvätt på den. Detta gjorde att säljaren genast gick ner i pris... hehe... Och då slog Sussi till. 300 bagare för en matta med storleken 90x180. Fantastiskt kap!

Nu har jag lett in henne på den stig som leder rakt ner i orientaliska matt-träsket. ;) Där är vi många som inte kommer loss. Å andra sidan försöker vi inte heller. Vi är fullständigt nöjda att ha fastnat där. ;)

Grattis till köpet av mattan, Sussi!

När man söker efter vissa saker på blocket, så snubblar man över andra rätt så kul grejor. Som denna Beatlesmatta. Fantastiskt kul, tycker jag.

Ett konstverk, helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Han som tecknade "Yellow submarine" dog ju häromdan. R.I.P.

    Orientaliska mattor är coola! Skulle vilja ha en flygande! =)

    SvaraRadera