söndag 26 juli 2009

Balkongmys AB

Igår gjorde jag en kommandoräd till IKEA och köpcentrat. Jag undviker att ge mig till köpcentrum när det är helg och vädret är lite halvkass... man VET ju att det är massor med folk, och blotta tanken skickar kalla kårar uppför min rygg. Det är därför jag planerar en kommandoräd i detalj innan jag åker dit. Jag går in dit, tar vad jag skall ha, betalar, går ut. Då tar inte besöket så lång tid, och man undviker att slakta ett par skrikiga ungar på vägen. ;)

Det bidde en del ljusstakar/-hållare till värmeljus på IKEA, samt ett par hundra värmeljus. Sen tog jag mig till Hemtex, där jag inte hittade något annat än ett par mässingsservettringar. Vidare till Indiska, där jag köpte en skarplila scarf, en duk i samma färg och en bricka i guld. Alla grejor skulle användas till balkongen. En Runners World hann jag också med att köpa, innan jag kom ut till bilen igen.

När jag kom hem pimpade jag balkongen. Det blev riktigt bra! När det var gjort började jag fotografera det hela, för att kunna lägga in i bloggen. Döm om min förvåning när jag hör något konstigt bakom mig - jag vänder mig om och där står den en katt som hoppat upp på balkongen... haha... Den ville väl vara med och pimpa lite. Eller så tyckte den att det såg mysigt ut hos mig nu? :) Den försökte ta sig in, men jag hade myggnätsdörren stängd, och det var tur, för där inne låg ju min egen kattmadam. Hon hade säkert gjort slarvsylta av den lille bondkatten. ;) De tu låg sedan på varsin sida dörren och tittade på varandra. Men ingen av dem kände sig hotad. Helt fantastiskt. :)

Och kvällen, då? Den blev riktigt lyckad. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det blir bra iaf. Jag och Sussi hade pratat om att vi skulle titta på Svenska Akademien och Moneybrother på stadsfestivalen, och att vi innan dess kanske skulle dricka lite vin. Då min balkong börjar arta sig riktigt väl, bestämde vi att vi skulle ha lite balkongmys hos mig innan vi skulle ner till stan.

Precis när Sussi skulle komma hit med paj och glass, öppnade himlen sig och det började åska. Vilken tajming. ;) Därför beslutade vi oss för att stanna här och fortsätta med balkongmyset, istället för att se musiken. Vi kunde trots allt höra den upp till mig ändå. :)

Och den där katten som tidigare under dagen besökt balkongen... den dök upp igen! ...haha... den trivs baskemej hos mig! ;)


En sen kväll blev det. Sussi gick nog vid halvtre-tre.

...och nu skall jag göra mig klar för att träffa Anna med familj för en rejäl fikaomgång utanför Väla. De har husvagnen med, och jag tar med kaffet. ;)

Vi ses och hörs! Tata så länge!

4 kommentarer:

  1. Tack! Skall göra lite till... men det där duger absolut så länge! Trivs jättebra. Jag har ju till och med fått en huskatt. ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket fint! Jag kommer och fikar en dag!

    SvaraRadera
  3. Du är välkommen! :)
    Och tack så mycket! Det är ännu inte klart, men det börjar arta sig. :)

    SvaraRadera