fredag 24 juli 2009

Oj, vilket dagsverke!


...inte minst när man tänker på att jag faktiskt har semester. ;)

Jag köpte svarta bamburullgardiner för ett par dagar sen. Tanken var att jag skulle ha dem på balkongen, så att jag fick lite skugga när solen gassar som allra värst - jag har balkong i söderläge, nämligen. Jag var lite rädd för att borra upp det själv, så jag trodde att de skulle få ligga hur länge som helst innan de kom upp. Igår köpte jag en matchande svart matta till. Och idag kände jag att "skam den som ger sig! Jag kan allt jag företar mig!" Sagt och gjort. Jag satte skruvdragaren på laddning, gick ner till källaren och hämtade slagborren och drog fram stege, tumstock, blyerts, hammare, borr, pluggar, skruvar och brickor. Sen gick jag loss... haha... Och nu sitter de där! Solen var framme och jag fick därmed se att det faktiskt funkade med mina nya jalusier. :)

När detta var gjort slängde jag ut ett par saker från balkongen, saker som skulle slängas. Det fick ligga på gräset tills jag var klar. Jag knäskurade balkonggolvet och under tiden kom åskan och regnet. Jag hade de nyuppsatta rullgardinerna nedrullade, så det regnade inte in på mig, som väl var. Sen skurade jag balkongräcket och gick sist ut och slängde grejorna jag sakat.

Nu står allt huller om buller på balkongen. Tänkte det skulle torka, innan jag lägger ut mattan. Sen skall jag börja planera för vad jag skall göra med resten av balkongen. Den måste pimpas lite, så att jag kan trivas ordentligt där. :) Lite nya lyktor (det är ju jättekul att borra i taket, har jag märkt... haha...) och kanske något nytt bord? Skulle en bänk vara trevlig att ha istället för de där plaststolarna jag har? Visserligen är de ju praktiska och sköna, men det får gärna vara estetiskt tilltalande också, om jag ändå skall göra i ordning där ute. Ljusstakar har jag i massor, så det behöver jag nog inte skaffa några nya. Eller kan man få för många såna? ;) Skall se om jag hittar någon trevlig duk också.

Imorgon lär jag ha träningsvärk. Det var det j*vligaste jag varit med om att borra i, och dessutom ovanför bröst- och huvudhöjd. Och allt detta skurande. Men det är gratis motion det! :)

Nu känner jag att kroppen är rent slut, och skall därmed ta en liten vilostund. Ryggläge på soffan.
Sova AB.

2 kommentarer:

  1. Roligt! Man ska ta vara på sin balkong! :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa... jag skall bara komma på hur jag skall göra för att katten inte skall kunna hoppa ut, så kan både hon och jag nyttja balkongen. :)

    SvaraRadera