söndag 16 augusti 2009

Smygjogg

Efter att under en längre tid känt att något "står" i kroppen men inte vill bryta ut, så tänkte jag idag att jag skulle försöka forcera det hela med lite motion. Jag hade tagit ett par huvudvärkstabletter och den senare av de tu hjälpte till viss del. Slängde i mig en Modifast (för att jag började känna mig lite småhungrig), knöt mina Reeboks och gav mig ut på en tur. Ingen längre sådan, utan mest en testrunda runt Frd.

Först promenerade jag 7 minuter, sen kunde jag inte låta bli att smygjogga lite... så länge höften håller, så tror jag att jag skall utsätta den för små, små prov.

Det var skönt - och jobbigt - att ge sig ut. Konditionen har dalat rejält. Men det är inget som inte går att fixa till det bättre så småningom igen.

Tillbaka bidde det spaghetti och färssås som jag gjort igår, och till det Ghost Hunters. Steve är allt mer än lite yummi. ;) Skulle till och med kunna gå så långt och säga att han skulle kunna få rädda mig undan spöken när som helst. Jag skulle känna mig trygg i hans famn.

I skrivande stund har jag återigen fått huvudvärk. Jag har masserat musklerna i käkarna, eftersom jag känner att jag biter ihop ganska hårt. Imorgon får det vara slut på huvudvärken!

2 kommentarer:

  1. Härligt med motionstur!

    Hoppas nu att du kan sova bort huvudvärken!

    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Ja... det var skönt. Och jobbigt. Men mest härligt, faktiskt. :)

    Huvudvärken släpper. Har jag bestämt. ;)

    Kramis tillbaka!

    SvaraRadera