onsdag 26 augusti 2009

Tummarna loss!

Ja, till slut kom de ut ur ändalykten. Tummarna, alltså. Jag har sedan 1,5 till 2 veckor haft problem med det ena ögat, det har varit rött och eländigt och det har känts som skav i det, men jag väntar alltid att gå till läkare in i det längsta. Jag försöker på något vis intala mig att det kommer att läka. Och det har blivit en smula bättre i ögat, men långtifrån bra. Så idag ringde jag till ögonläkaren och fick en akuttid. Synen kollades och så även ögat. In och ut och upp och ner. Han vände till och med ut och in på ögonlocket för att se om det satt något där, men han fann bara att det även där var svullet och skavt.

Summan av kardemumman blev att jag hade bra ögon, men för att det irriterade ögat skulle läka snabbare, fick jag utskrivet ögondroppar. Terracortril med Polymyxin B. Så det så. Dessa har jag nu hämtat ut och droppat i för första gången. Kan säga att jag är simmig i blicken. ;) Dessutom svider det lite, men det kanske tillhör läkningsprocessen, vad vet jag. :)

Skönt att få konstaterat att det inte var något farligt med ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar