tisdag 1 september 2009

Dagen idag...

...började väl hyfsat bra för egen del. Mindre bra gick det för en av mina arbetskamrater som kom dragandes med benen efter sig till mig mitt i morgonbestyren, och sade "Jag har nog gjort bort mig."

Och det hade han sannerligen. Vi hade bestämt att han skulle beställa låssmed för att borra upp ett par lås i ett par skåp, till vilka nycklarna försvunnit. Så långt allt väl. Vad som gick fel, riktigt fel, var att han bad låssmeden borra upp FEL lås, och han lyckades därmed förstöra låset till det skåp som enbart jag har nycklar till... Ja, herregud. Jag fick komma till undsättning och börja dirigera om låssmeden... haha...
"Vi gör så här: du sätter i ett nytt lås i mitt skåp, sen borrar du upp de HÄR två andra. Det ena sätter du även där ett nytt lås i, medan det andra kan du låta vara, så sätter jag i ett som jag har liggandes i förrådet."

Knallhatten till arbetskamrat gick slokörad därifrån, och sade att det nog var bättre att jag tog över det hela. ;)
Nåväl... vi fick oss ett gott skratt... men det är ju onödiga pengar för verksamheten. Oh well. Shit happens, then you shower... eller nåt. ;)


I övrigt har dagen förflutit fint. Var ute och sprang i kuperad terräng efter jobbet. Testade mina Puma Trailfox. Jag orkade egentligen inte... men ändå sprang jag fortare än vad jag brukar göra, och det trots att det var i uppförslut! Jag kände mig stolt. Visst stannade jag minst trehundra och en halv gång, och sprängde in lite promenader också i det hela... men det är åkejj... humöret var på topp, vädret det absolut bästa - 23 grader, sol och blåst - så flaggan var även den uppe med humöret! :)
Sen gjorde det inte ont att se en kille som kom springandes utan tröja, med en brunbränd, vältränad kropp... oh la la... och lägg därtill att vi kom att börja prata lite med varandra... wohoo. ;)

När jag kom hem käkade jag lite pasta och tittade på The Butterfly Effect, som jag har hört så mycket BRA om. Men det var en fet besvikelse. Inte minst för att jag nästan från början förstod att det var systern som var mördaren. Antiklimax AB.

Nu... sängläge med boken om Jack Uppskäraren, skriven av Glenn Lauritz Andersson. Jag kan varmt rekommendera den - han skriver bra och belyser svårigheter och annat med fallet. Köp!

1 kommentar: