onsdag 9 september 2009

Heja Berhang Miri!

...som sopade mattan med moderaternas representant på Godmorgon Sverige på TV1 för en stund sen. Mina fördomar att en debattör "ser ut på ett speciellt sätt" - gärna torrt klädda i slips och kavaj - fick stryka på foten. Och gäääärna för mig! :)

Debatten gällde den nya satsningen på fler poliser och Miri menade att det var en kortsiktig lösning, och att man istället skulle lägga krutet på t ex meningsfull sysselsättning, fler lärare mm. Man måste avstigmatisera bilden av invandrar(ungdomar)na, sade han. Han befarade att det till slut - i Miljonprogrammen - skulle bli som att leva i en polisstat, och en sån ville man inte bo i, menade Miri.

Moderaternas representant (vars namn jag inte tyckte ens var lönt att lägga på minnet) tyckte att - och jag CITERAR! - "Det är bra om det finns poliser till hands och kan släcka eldar i soptunnor."

Jag undrar baskemej varför jag betalar skatt till en del politikers löner. Jisses. Skall det där verkligen vara en polissyssla i framtiden, att släcka brinnande soptunnor?!

För er som vill se den här debatten, så brukar programmet gå i repris på eftermiddagarna.
Och för er som är lite nyfiken på Berhang Miri, så finns hans hemsida här. Jag kommer att hålla ögonen öppna efter denne kille. Han inpräntade ett gott intryck.

3 kommentarer:

  1. Behrang är en smart och duktig kille! En förebild för många!

    SvaraRadera
  2. Jag håller givetvis bara med och hoppas att fler får upp ögonen för honom! :)

    SvaraRadera