fredag 18 januari 2008

...och när jag ändå är igång...

...så kan jag slänga in en bild jag tog med min mobilkamera på en av de där egenhändigt designade och sydda "plastficketavlorna" på jobbet. Denna tavla har 25 fickor, andra tavlor jag sytt har haft olika många fickor, beroende på var de skall sitta och hur många bilder som kan tänkas behövas på den plats de skall sitta på.



Denna sitter upphängd på insidan av J:s garderob, där det finns en arbetsordning för vilka kläder han skall ta fram. Vi tar aktuella bilder ur fickan och sätter upp på hans arbetsordning, sen plockar han översta bilden på nämnda arbetsordning och matchar in den på det ställe där plagget finns. Matchar in betyder att han har ett kuvert med samma bild på, och han lägger den nedtagna bilden ifrån arbetsordningen i det matchande kuvertet. På så vis vet han hela tiden vart han skall ta sig, eftersom han annars "villar bort sig" på vägen och gärna hamnar lite lojt i soffan. :)

Autismpedagogik är fascinerande och kul!

That's all, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar