lördag 16 februari 2008

Det är jag och Martha Stewart

Mja... det känns väl kanske lite överdrivet att säga att det är hon och jag, med tanke på att jag varken tycker det är KUL att laga mat eller har suttit i fängelse. Men jag har iaf plockat ut en liten grön- och rotsakslåda ur ugnen och den står och skall svalna innan jag kan äta den. Så här ser den ut.

Idag blev det mer gorgonzola i, men jag glömde löken... hur kan man bara göra ett sånt fatalt misstag? Nåja, den blir säkert god iaf. Skall bli spännande att se hur det smakar med det rökta flingsaltet som jag hittade när jag stod och botaniserade på Coop igår... Någon som provat det?
Jag kan botanisera bland
varuhyllorna hur länge som helst. Att exv Zeta gjort en jättegod citronolivolja visste jag sedan länge (den kan jag också rekommendera), men nu såg jag att det kommit en ny smaksatt rapsolja, och det tycker jag är mycket mer intressant. Vid tillfälle skall detta givetvis provas. Det rökta flingsaltet fick räcka för smaklökarna. For now.

Nu blir det tevemiddag.

CyaL8er, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar