måndag 18 februari 2008

God morgon!

...eller som vi säger i min del av landet: "gääääsp!!" :)

Måndag igen. Ny vecka. Nya friska tag. Möte med chefen angående Systematiskt Brandskyddsarbete i eftermiddag. Dubbelgäsp. Det är ett tufft jobb, men nån måste ju för tusan göra det.

Morgonens kaffe inmundigas i skrivande stund och lunchen är förberedd. Det kommer att bli sötpotatissoppa med ingefära, vitlök, potatis, morött
er och lök. Till detta kommer jag att äta den sista lilla brödskalken Filone. Jag längtar redan. Allting är skalat denna morgon, så när det är dags att fixa lunch så skivar jag bara och kastar ner det i pytsen. Piece of cake.

Eftersom jag bara jobbar måndag-torsdag varje vecka, kan jag inte låta bli att slås av häpnad över hur fort tiden går. Imorgon eftermiddag kommer jag att tänka: "Jaha, nu har halva veckan gått." Och innan jag vet ordet av, är det torsdag och min sista arbetsdag. Jag blir lika förvånad över det varje gång.


Till helgen väntas både allvar och nöje. Både jobb och förströelse. Jag skall hjälpa min gode Vän Pjetr packa på fredagen och på lördagen kommer ett helt gäng och skall hjälpa honom att flytta och flyttstäda. På kvällen blir det partaj. Ljuvligt! Och så får jag återse bästaste M igen. Vilken lycka. Bara hon påminner mig på torsdagen att jag skall ta med hennes presang jag köpte för ett par veckor sen.

Nu - morgontoalett, sen off to work.


Ha en superfin dag... och glöm inte... NJUUUUT!!

1 kommentar:

  1. Vilken energi du har och vilken fånga dagen-entusiasm!

    Du får hälsa Pjetr så mycket och ni får ha en trevlig helg. Jag har programmet fulltecknat. Repa med bandet på fredagen och sätta upp fågelholkar på lördagen.

    SvaraRadera