fredag 15 februari 2008

Jag har dragit en vinstlott!

Åtminstone är det så det känns när man kommer tillbaka från tandläkaren och allting är BRA! Inga hål, inga fyllningar som behöver bytas ut, inga andra krusiduller. När han sade att allting var bra, så ropade jag "YEEEY!!" högt.

Jag tror att jag har världens bäste tandläkare för övrigt. Trots att han är privattandläkare, så försöker han inte hitta fel som inte finns, för att tjäna pengar.


Jag var glad som en speleman och kramade till och med om min käre dentist. Han blev nog lite halvt generad... men det är ju bara sån jag är. Kramig mot goa människor.
När jag insåg att jag inte skulle behöva lägga flera tusen på vidare behandlingar, så körde jag direkt och satte sprätt på 500 kronor på husgeråd och mat. Kändes riktigt kul, faktiskt. ;)

Och en sak till: eftersom jag gillar designmöbler blev jag überförtjust när jag såg att de hade gjort om i väntrummet. Numera står det bl a Lamino-stolar där, designade av Yngve Ekström. Sämre stolar kan man sitta i när man väntar!

Tjohoo, folks!

3 kommentarer:

  1. Grattis till det lyckade tandläkarbesöket... Och vilken snygg klocka du har på din sida! Tufft!

    SvaraRadera
  2. Fint att tandläkaren tog god hand om dig. Det är ju viktigt att sitta skönt innan man ska in till tandläkarstolen. Kram T

    SvaraRadera
  3. dyer:
    En tackar å det allra ödmjukaste! För både och. Jag försökte först lägga in en annan klocka som jag tyckte var fränare, men eftersom den var svart, så syntes den ju inte... ;) Så det fick bli denna.

    Hr Blå:
    Tandläkarväntrum är väldigt viktigt hur de är utformade... speciellt för tandläkarrädda människor.

    SvaraRadera