tisdag 19 februari 2008

Märkligt

Jo... märkligt var ordet. Imorse tänkte jag att jag skulle slänga in ett par Blood, Sweat & Tearslåtar i mobilen. Datornördig som jag är, har jag (givetvis) Total Commander som filhanterare - bättre finns bara inte till en PC. När jag kopplade in mobilen till datorn och startade TtlCmd visade det sig att filerna visst ligger kvar i mobilen! Men jag har bara inte kunnat komma åt dem. Som jag skrev tidigare idag, blev allting snurrigt efter förra gången jag kopplat in mobilen till datorn. Filerna gick inte att hitta, och alla inställningar i form av ljud bara försvann och återställde sig till ursprunglig fabriksinställning. Paff blev jag då, och ännu mer paff blev jag när jag såg att allting fanns kvar...


När jag tagit loss kabeln den här gången, tittade jag hur det såg ut i mobilen, och plötsligen visade mobilen alla dessa filer som jag tidigare inte hittat och trott att jag förlorat. Skumt värre. Men det är väl teknikens under, antar jag.

Sen iväg till jobbet. När jag skulle käka frukost där upptäckte jag att min yoghurt tydligen varit riktigt god... någon hade käkat av den, så jag fick precis en tallrik... och jag öppnade den igår...?! Nog innehåller väl en yoghurtpaket mer än två tallrikar yoghurt??? Ja, det är normaltallrikar vi pratar om. "Surt", sade räven om rönnbären.

Annars har dagen förflutit fint. Efter jobbet tog jag tjuren vid hornen och kastade min lekamen upp på motionsjävelcykeln en timma, tittandes på ett avsnitt av Jordan och början på ett Mediumavsnitt. Nu sitter jag här och njuter av en stor kopp Earl Red och ett par osötade grahamsskorpor i skenet av ett helt gäng tända ljus och med Coloran i ögonbrynen.

Dags att titta lite på ett nytt Mediumavsnitt, tror jag. Sen får jag nog tvätta bort överskottsfärgen ifrån brynen.

Goder Afton, mein volken, eller nåt. ;)

3 kommentarer:

  1. Varför inte bara använda en usb-kabel och dra över filerna.. Eller fattar jag ingenting. Själv använder jag aldrig någon mjukvara för att föra över några filer till min mobbe....T

    SvaraRadera
  2. Jag använder USB... men probbset har uppstått när jag har avslutat det hela. Om man bara drar ur USB-kabeln kan det uppstå diverse fel på mobilen, så det är lite riskabelt. Däremot om man "säkert avslutar" så skall det inte bli några problem. Tyvärr blev det det ändå, förra gången.

    Nåväl. Ordningen återställd. :)

    SvaraRadera