torsdag 20 mars 2008

Blå himmel, blåskärm och Blåkulla...

...precis i den ordningen blir det denna dag.
Den blå himlen lyses redan upp av solen, vilket gör en sådär härligt glad till sinnes. Blåskärmen är redan avklarad. Den fick jag för bara några minuter sen. Jag har inte haft en blåskärm på datorn på säkert något år, så jag blev minst sagt förvånad och misstänker starkt att det är den nya Winampen som ligger bakom. Med den följde en massa sånt som jag egentligen inte ville ha, men som jag tydligen inte var uppmärksam på vid nyinstallationen. Vad behöver jag "Winamp Remote" till? Jag vill ha det mest simpla som kan tänkas - en Winamp skall bara lira min musik. That's it. :) Nåväl... alla add-ons till programmet äro nu avinstallerade, så jag skall förhoppningsvis slippa blåskärmar i fortsättningen.
Det där med Blåkulla talar väl för sig själv. ;)


Idag skall jag fika med en god vän efter jobbet. (Jodå, jag har faktiskt antecknat det i min agenda, trots att jag har svårt för sånt där med planeringar.) ;) Om vädret håller i sig tror jag att jag skall promenera ner till stan. Skall bli kul att se om man på vägen får syn på några små söta påskkärringar. Ty jag tycker faktiskt att de är söta, när de klär sig i huckle och målar röda kinder och gärna en och annan fräkna också. :)

Och denna morgon har jag uppdaterat mig vad gäller den mindre praktbotian i akvariet. Än så länge är den lilla rackaren vid liv, och det verkar som om den börjar få ett mer normalt beteende. Den simmar omkring horisontellt nu. Skönt. Jag blir arg på mig själv när mitt slarv kostar mina fina fiskar livhanken. Klarar sig den lilla krabaten blir det en fin påskpresent. :)

Mer snö har kommit i natt, men den hoppas jag smälter undan under dagen. Jag vill ju ha vår! Skall det vara så mycket begärt, när vi har haft höst hela vintern? ;)

Well, well. Jag tillönskar er en fin dag innan jag drar in i duschen.
Tata, folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar