torsdag 20 mars 2008

Fredagsmys på en skärtorsdag

Kvällens aktivitet blir lugn. Troligen kommer jag att falla i soffkoma en timma eller två, och sen antingen fortsätta läsa "Rasrisk" som fått stå undan ett tag, eller möjligen blir det lite film. Har lyckats få tag i Raskens, så det kanske blir den jag väljer att titta på. Eller "Jesus från Nazaret" som jag hittade på nätet. Det är en riktigt bra version av Jesu liv och lidande. Robert Powell gör den finaste Jesus jag nånsin sett. En roll som passade honom utmärkt. Man kan undra vad som hände med Powell sen... Han har spelat in ett par filmer, men ingendera blev någon större hit.

I övrigt fikade jag
med blogg-/musikvännen idag, och fick en härlig promenad på köpet. Det blev många ord, men lite sagt kan man väl summera det som. ;) Ytterst trevligt var det iaf. Även om vi båda tyckt det kändes lite jobbigt att ha en fika inplanerad sådär i agendan. ;)
Men vi överlevde. Båda två. ;) Bra träning! Det får vi nog göra om. ;)
Kanske vi kommer att sitta lika kungligt nästa gång, om vi väljer samma fik? Rokokostolar is da shit. ;)

Lilla praktbotian simmar omkring, lever väl och verkar må gott nu. Det känns skönt at
t jag inte hade ihjäl honom/henne också. Det får räcka med att en strök med av mitt klanteri.
Ibland när jag sitter nära akvariet och tittar in i detsamma, får jag samma känsla i kroppen som när jag dök. Mitt dykcertifikat tog jag förresten för att jag är livrädd för vatten. Blev jag av med min fobi? Nej. :)

Det där med fobier tål att bloggas om en annan gång.
Nu skall jag inte sitta här och orera. Dags att förflytta ändalykten till soffan.
Soffkoma är så BÄST!
Puss, folks!

2 kommentarer:

  1. Du skriver "Raskenstam", men har en bild på "Raskens"? Antar att du menar den sistnämnda, en suverän klassiker. "Raskenstam" är en lite småkul film, mest för att Gunnar Hellström gör som han gjorde i "Zorn": knycker huvudrollen och framställer sig som en riktig fruntimmerskarl, haha. "Jesus från Nazareth" tyckte man var skitbra när man var liten och den gick på TV under påskarna. Det blev lite liv om filmen läste jag nyligen i Sören Wibecks "Jesus -jude, rebell, Gud?". "Rasrisk" måste jag läsa. Började på "Bin Ladin i våra hjärtan" men den har vara blitt stående...

    SvaraRadera
  2. Caligula:
    Raskens, naturligtvis. Felet åtgärdat. ;)

    "Jesus från Nazaret" går ju inte under påsken längre, därför gav jag mig på jakt efter den. Och den som söker skola finna, heter det ju så fint. :)

    "Rasrisk" tror jag är en bok du skulle uppskatta. Hans "Bin Laden" har jag inte läst, men det ligger nära till hands att läsa den så småningom.

    SvaraRadera