lördag 15 mars 2008

Muminen goes halvyoga

Jomenvisst, sörrni.
Idag promenixade jag iväg och köpte mig en neti-kanna, dvs en nässköljningskanna. Skall se om det kan hjälpa till att hålla luftrörskatarren borta när vad-det-nu-är-jag-är-allergisk-mot slår ut nu i vår. Antihistamin och nässköljning skall nog fixa biffen.

Jag var lite nervös när jag skulle testa att skölja igenom näsan första gången, ty alla som badat och fått vatten i näsan vet hur det svider. Men döm om min förvåning när jag insåg att det endast var skönt! Jag ångrar inte att jag köpt mig en sådan kanna. Inte det minsta. Även om det kostade sina slantar.


...sen tycker jag ju att det är otroligt häftigt att ha en snygg fallossymbol ståendes, sådär bara! Visst är den vacker?
Mumma. ;)


Ni som vill läsa mer om nässköljning kan göra det här.

2 kommentarer:

  1. Hehe... Härligt med funktionell design... ;9

    SvaraRadera
  2. Precis en sån har jag! Köpte på en yoga-kurs och försöker skölja dagligen! Min polare flinade när han såg den och tyckte att den såg ut som ett manligt könsorgan. Han trodde att det var en blomkanna och höll på att dö och blev tvungen att fota mig när jag stack den i näsan... People are strange...

    SvaraRadera