måndag 31 mars 2008

Sista bloggen för månaden

...blir det troligen nu. Bloggandet har för övrigt legat nere en tid. Jag har inte funnit rätta känslan för att skriva. Sen känns det ibland som om mina vardagstrivialiteter inte är så intressanta för folk att läsa, kanske.

Nåväl... En glädjande nyhet för mig själv, såhär på måndagsmorgonen. Jag ställde mig på vågen och hade slagit min delmålsvikt med ett kilo. Och det på en vecka kortare tid än utsatt. Yeeeeyy!! Jag hade bestämt mig för att gå ner 2 kg på fyra veckor. Istället blev det 3 kg på tre veckor. Jag är stolt över mig själv. Nu skall jag sätta nästa mål. Om det blir ett tillfälligt slutmål vet jag inte... men jag har bara 2 kg kvar att gå ner innan jag når förra sommarens matchvikt. Jag skulle ju hemskt gärna vilja gå ner 2,5 kg till efter det, men ja... jag vill inte sätta den pressen på mig själv. Man skall ju leva också! :)

Denna veckas bästa kompis! :)

Fredagen ägnades åt dekadens. Bästaste M kom hit, sen mötte vi upp denne man ihop med ett gäng andra glada medborgare på en av stans mysigaste krogar. Egentligen skulle jag ju inte festa till det, utan bara hänga med på krogen och sen inget me
r... men det blev att jag hängde med på livebloooos. Och jäklars vad trevligt jag hade! Det är en underdrift att säga att jag är glad när jag partajar loss. Bästaste P var också där, och jag tror att vi burnade in sulmärken på linoleummattan på dansgolvet. Antagligen var det där och då jag sprang av mig ett extra kilo. :)

Nej fasen, inga sorger vilar här!

En fråga som aktualiserades i lördags var: Varför, oh varför, är det så gott att käka skräpmat "dagen efter"? Jag lyckades stå emot det hela dagen, men framåt kvällen blev det en stor, inbakad falafel med blandad vitlöks- och stark tomatsås. Yummi!


Skräpmat dagen efter känns aldrig fel

Oh well, jag kommer möjligen att blogga senare, och isf blir det här inte sista bloggen för månaden. Imorgon är vi inne i april - lurifaxmånaden på alla sätt och vis - och vi är ett steg närmare sommar och festivaler. Yeeey!

10:4 så länge.
Stay tuned, folks!

4 kommentarer:

  1. Skräpmat vill alla ha dagen efter, inte bara för att man inte pallar laga mat då. Hörde en lärding på radio för några år sen som fick frågan om bästa bakfyllematen. Det skulle vara mycket fett, typ en hamburgarbricka med pommes. En läkare eller nåt alltså, inte ett rutinerat helgfyllo, haha. Gick faktiskt och funderade på att göra egna pizzor till helgen när jag tog en nattpromenad nyss. Och vad jag ska ha på. Tror jag gör en med tonfisk och räkor samt en med köttfärs. Självklart cayenne och färsk vitlök på bägge! :-9

    Bli inte besatt av vågen nu bara! Vi tycker om dig som du är! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad är det som säger att en läkare inte kan vara ett rutinerat helgfyllo? ;)

    Hemgjorda pizzor är guld värda. Själv gör jag en tomatsås med mycket vitlök och lök, samt basilika, oregano och nedsmulat lagerblad (och naturligtvis lite olja). Såsen har så mycket smak i sig, att det sedan räcker att ha ost ovanpå. Men så är jag ju vegetarian också, så jag nöjer mig med det lilla. :)

    Tack, sötaste Caligula för denna komplimang. Jag sätter in fem spänn på ditt konto sen. :)
    Besatt av vågen... mjah. Men jag VILL ner några kilon till. Jag har lagt på mig 5 kilo sen i somras, och dessa fem vill jag ner, plus ett par till. :)
    Vi får se om det lyckas. Men jag är iaf på god väg.

    SvaraRadera