tisdag 25 mars 2008

Vad hände?

Ja, så känns det med påsken och dess ledighet. Det är som om man färdats genom en så liten by, att ortens namn stod på båda sidor av vägskylten. Man är ständigt på väg mot nya mål, och nyser man till missar man hela byn på sin färd. Ungefär så kändes påskledigheten. Och då tycker jag ändå att jag är förbaskat bra på att vara i nuet. Nuet verkar bara gå så mycket fortare än vad det gjorde när man var barn. Är det bara jag som upplever det så?

Nåväl... ny arbetsvecka. Igen. :) Nya friska tag! Idag är det personalmöte, men utan chefen, och då vet jag hur strukturerat det blir... *hostar* Det blir till att mana på det hela och göra det på så kort stund som möjligt, så att vi kan göra lite mer på den metodbok vi håller på att skriva omkring en boende. Det är habiliteringsmöte nästa torsdag och då skall vi ha skrivit lite till på metodboken. Det känns lite som ett läxförhör... ;)

Den som läser min blogg vet att jag stormtrivs med mitt jobb. Jag sköter mig själv där, ser vad som behövs göras och tar initiativ för att det blir genomfört. Det handlar bland annat om administrativa uppgifter, inköp, vaktmästeri, uppdatering av information till anställda, schemaläggning och att serva människor som kommer till jobbet. Ja, och så jobbar jag naturligtvis direkt med de boende också. :)
Ingen har så flexibelt och självständigt jobb som jag.

Vågen lämnade ett glädjande besked denna andra vecka då svångremmen varit åtdragen. -1,3 kg sedan förra måndagen (i Viktklubb väger man sig just på måndagar), och detta skall ställas mot förra veckans viktnedgång på 0,1 kg. Då kände jag mig rätt så nedslagen. Men jag är en fajter som går under mottot;

I may be a loser, but certainly not a quitter!
;)

Well... vi får se hur mycket jag hinner med att "tappa" innan sommaren. Vill inte bära omkring på de extrakilon jag lagt på mig sen förra festivalsäsongen. :) Som det ser ut just nu har jag 3,5 kg till att gå ner innan jag är nere på förra sommarens matchvikt. Men jag vill ner mer än så. Dock är jag fullständigt nöjd om jag lyckas med de 3,5 kilona. Jag fortsätter kämpa på min motionsjävelcykel. :)

Jag avslutar morgonens bloggande med en frän video med The Dramatics. Dessvärre kunde man inte lägga in själva videon i bloggen, på begäran av den som lagt upp den, men klicka på namnet, så ser ni den.
Camp Funkadelica FTW!! ;)


4 kommentarer:

  1. Det hör till att man får ett par extrakilo på sommaren. Jag brukar kalla det SRF-midja! Hoppas du latat dig och ätit gott i påsk! ;-9

    SvaraRadera
  2. Mjah... jag får dem inte UNDER sommaren, utan EFTER. Och di kilona di ska å nu. :)

    SvaraRadera
  3. Schyssta moves, där, Sis! Vi kanske skulle öva in en liten dansshow..? ;)

    SvaraRadera
  4. Men nu är påsken long since gone, Sis - dags att börja blogga loss, igen!

    SvaraRadera