tisdag 21 juli 2009

Förmiddagsblogg

God förmiddag, vänner!
Jag tror att jag fått ny granne ovanför. Den tidigare skaffade tjej, gjorde henne på burken och har flyttat. Denna morgon - semester till trots - vaknade jag av att det bankade i lägenheten ovanför. Huliganer! ;) Närå... det är inte utan att man blir lite nyfiken på vad det är för nån/några som valt att flytta in i det kungliga residenset, som ju detta hus är. ;) Ja, nog sjutton kan man väl säga att detta hus är så långt mycket vackrare än det fula kungliga slottet i Sthlm...











(bilden lånad av Wikipedia)

Nå.... det blir spännande att se vem den nya grannen är. :)

Idag är det ett liknande väder här, som vi hade i Sthlm igår, dvs väldigt växlande molnighet och blåsigt. Men det är rätt så skönt. Har öppnat upp balkongdörren och låter den friska luften komma in. För mig är det här riktigt semesterväder! :)))


Upptäckte när jag kom ut på balkongen att hängpelargonen jag har där börjat blomma medan jag varit borta, och det med besked. Vilken VACKER färg det är på den. Makalös. Tog några bilder, men tyvärr tror jag inte att de gör blomman rättvisa. Jag väljer att lägga in dem iaf, för att det alltid är trevligt med lite bilder i bloggen. :)




Jag känner att jag har rätt så mycket energi denna dag, så vi får se varthän dagen barkar. Men något vettigt (i andra folks ögon, dårå) skall man kanske kunna genomföra. Eller också inte. Jag är ju människan som gör exakt det som faller mig in. Och innebär det att skrota omkring i myskläder hela rackarns semestern, ja, då är det det jag gör. Finns inget som gör mig lyckligare än att göra det jag känner för just för stunden. Jag lär väl återkomma med vad som händer. Kanske. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar