måndag 20 juli 2009

Hemma på slottet igen

Ja, så var då prinsessan hemma på slottet igen. Efter en skön resa på X2k, fick jag vänta en kort stund på det dära länståget som skulle ta mig den sista biten hem. Det var långt ifrån samma trängsel i Hässlehåla som det var i Calcutta tidigare under dagen. ;)
Så här inspirerande och livlig miljö är det på Hässlehåla station...

På tåget satte jag mig så bra, tyckte jag. Ända tills det dök upp en asiatisk morsa med två ungar, varav den ena, som satt i barnvagn började skrika. Är det något jag håller på att gå i taket av stress över, så är det skrikiga ungar. Det resulterade i att jag drog min resväska bort till andra änden av vagnen. Där hörde jag mest tjejen bakom sitta och blåsa bubblor och smälla sitt bubbelgum, men det kan jag stå ut med. ;)

Ja, så skulle ju givetvis tåget försenas ganska kraftigt. Det var då jag bara ÄLSKADE att jag hade datorn med. Jag satt och kollade på The Elegant Universe en bra stund, medan den oerhört duktiga och professionella tågvärdinnan förklarade gång efter annan att förseningen berodde på att blixten slagit ner nånstans i systemet mellan V Torup och Tyringe, så att signalanordningen inte riktigt fungerade. Hon var lugn och sansad och riktigt tillmötesgående och fixade blanketter för resegaranti för de som ville ha det. Jag brydde mig inte... orka hålla på att fylla i en blankett som är krångligare än vad det är värt de få tior jag skulle få tillbaka. SÅ mycket polack är jag iaf inte! ;)

Sussi var gullig som erbjudit sig att hämta mig. Hon hade Anja med sig, den fina, lilla labradoren. Labben fick ligga framme vid mina fötter i bilen... och guuud va mysigt det var!

Jag berättade för Sussi vilken underbar vistelse det varit i Sthlm, innan hon drog iväg hem för att göra någon baconpaj till morgondagens besök från Aramis och Susanne.

När jag kom in om lägenhetsdörren mötte Missy mig och hade alla mysljud för sig som hon kan ha för sig. Aaaaaaaaww, vad jag saknat henne! Och jag kunde märka att hon saknat mig med. Hon var jätteglad till en början... men sen blängde hon surt som om hon tänkte: "Var fanken har du hållit hus?!"

Nu ligger jag i min sköna säng och skall surfa lite till, klia Missy bakom öronen, och sen sova.

Pusselinuss, ni som läser! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar