måndag 20 juli 2009

Framlängesresa till Skåneland

Tillsammans med Demons "Fever in the City" i hörlurarna sitter jag nu på ett X2k tillbaka mot Skåneland. Det känns både sorgligt och skönt. Sorgligt för att jag inte vet när jag träffar bästaste Magda eller de andra goa vännerna i Sthlm nästa gång. Men jag siktar på att det blir i november. Då skall jag hugga förstaklassbiljetter till polackpriser igen. Att sitta så här och kunna både surfa och blogga på nätet under tiden man reser är ju alldeles ypperligt. Yihaa!!

Magda följde mig in till Centralen, och vi tog varsin vegetjosan ifrån BurgerTrix. Ja, inte tycker jag att de skall kalla sig för Burger King längre, när de tricksat bort de goda vegeburgarna de tidigare hade och ersatt dem med nån hittepårödabönorblaffa i minibaguette. Nä, hörrni! Gör om, gör rätt! Nåväl... den gick ju att äta. Och sen satt vi bara där, på Centralen, och tittade på människor. Det fanns alla de sorter, med alla de stilar. Mycket intressant att kolla på. Jag skulle kunna sitta där en hel dag och begrunda folks olika stilar. Vad rör sig innanför deras pannben, osv.

Vi var i god tid, och under tiden vi satt på Centralen ropades det ut i högtalarna att ett tidigare tåg med samma destination som jag skulle till, hade blivit kraftigt försenat. Detta föranledde ett riktigt kaos på perrongen. De som skulle åkt med det tidigare tåget, som nu var senare än det tåg jag skulle åka med, försökte mer eller mindre storma "vårt" tåg, och vilken röra det blev! En del vägrade helt enkelt släppa fram alla andra som verkligen hade biljett till det tåg som jag skulle åka med. Folk spred ut sina resjävelväskor över perrongen, istället för att dra sig tillbaka och släppa fram oss andra. Det kändes som om man var i Indien, väntandes på ett tåg som skulle bli totalt överbefolkat. Vid sådana tillfällen tryter mitt tålamod, och det där sydländska temperamentet visar tänderna. Jag har inget sydländskt påbrå, men ändå har jag fått lite av detta temperament... haha...

Oh well... nu sitter jag här på tåget... grannen på andra sidan gången lyckades välta ner ett helt glas med vatten, och det var nära han gjorde en swimmingpöl av mina skor. Tåget är något lite försenat, men förhoppningsvis kör de in tiden innan jag skall byta, så att jag inte missar mitt anslutningståg.

Näe... nu skall jag käka lite ciabatta. Och gå på toa. Möjligen i omvänd ordning.
Tata så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar